رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی در ساخت مدارس توسط خیرین مقام اول کشور را به خود اختصاص داده است.

خراسان رضوی در ساخت مدارس خیرساز مقام اول کشور را دارد

به گزارش قدس خراسان، غلامرضا نیک‌پور اظهار کرد: خوشبختانه خیران در خراسان رضوی بیش از ۶۰ درصد تعهد خود را محقق کرده‌اند و کمک بیش از ۵۰۰ میلیارد توماتی خود را در امر  مدرسه سازی اختصاص داده‌اند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: خیران مردسه ساز ۲۱۰ پروژه آموزشی را در سطح استان تعهد کرده بودند که خراسان رضوی بیشترین پروژه ساخت و ساز مدارس را در کشور دارا است و در ایام بازگشایی مدارس نیز بیش از ۲۰۰۰ کلاس درس کشور در سطح استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت که از این لحاظ نیز بیشترین کلاس درس کشور در خراسان رضوی افتتاح شد.

وی بیان کرد: در آستانه بازگشایی مدارس بیش از ۵۰ هزار پک لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع شد و با کمک خیران نیز ۲۳ هزار پک دیگر لوازم التحریر آماده و با شناسایی دانش آموزان نیازمند این تعداد نیز توزیع خواهد شد.

نیک‌پور افزود: در ایام تابستان با کمک گروه‌های جهادی در سطح استان هزار مدرسه در قالب طرح شهید عجمیان بازسازی و نوسازی شد که این اقدام برای اولین بار با کمک دستگاه‌های اجرایی و سپاه استان انجام شد.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: علاوه بر این تعداد پروژه تا پایان امسال نیز تعداد دیگر از پروژه‌های نیمه تمام آموزشی تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی کمک‌های دولت سیزدهم در امر توسعه فضاهای آموزشی در استان را مهم توصیف کرد و افزود: در همین مدتی که دولتی سیزدهم روی کار آمده است بودجه‌های تخصیصی برای ساخت و ساز فضاهای آموزشی به استان نسبت به دولت‌های گذشته ۵ برابر رشد داشته است.

نیک‌پور که به نمایندگی از مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به شهرستان بردسکن سفر کرده بود ضمن نواختن زنگ ایثار و مقاومت در دبیرستان شهید علی مبارکی پیام سید امیر شوشتری مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برای بازگشایی مدارس قرائت کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.