وزارت خارجه اردن با صدور بیانیه‌ای به هتک حرمت قرآن کریم در هلند واکنش نشان داد.

اردن هتک حرمت قرآن کریم در هلند را محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، وزارت خارجه اردن با صدور بیانیه‌ای، اقدام صورت گرفته در هتک حرمت قرآن کریم مقابل سفارتخانه‌های ترکیه، پاکستان، اندونزی و دانمارک در شهر لاهه هند را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: ارتکاب چنین اقدامات غیرمسئولانه باعث افزایش حس نفرت و خشونت شده و همزیستی مسالمت آمیز را تهدید می‌کند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: اردن اقدام یک جریان تندرو در هلند مبنی بر هتک حرمت قرآن کریم طی روز شنبه در برابر تعدادی از سفارتخانه‌ها را محکوم می‌کند.

وزارت خارجه اردن اعلام کرد که این کشور کاملاً با چنین اقدامات غیرمسئولانه ای که باعث جریحه دار شدن احساسات نزدیک به ۲ میلیارد مسلمان در سراسر جهان می‌شود مخالف است.

لازم به ذکر است که روز شنبه «ادوین واگنسولد» رئیس یک حزب افراطی در هلند در ادامه هتک حرمت به قرآن کریم، نسخه‌ای از این کتاب آسمانی و مقدس را مقابل سفارتخانه‌های چند کشور در لاهه پاره کرد.

طی ماه گذشته مسلمانان ساکن در شهرهای مختلف هلند در تظاهراتی که توسط سازمان‌های اسلامی در شهر لاهه سازماندهی شده بود، شرکت کردند. این تظاهرات علیه اقدامات ضداسلامی و اسلام هراسانه در اروپا از جمله علیه اقدام موهون قرآن سوزی برگزار شد.

معترضان نسخه‌هایی از قرآن را حمل و در میدان اصلی شهر لاهه تجمع کردند. تظاهرکنندگان همچنین به سمت سفارت‌های دانمارک و سوئد حرکت کردند. آنها تابلوهایی داشتند که روی آن نوشته شده بود: «قرآن به ما نور می‌دهد تا ما را راهنمایی کند، آتش نمی‌تواند خورشید را بسوزاند» و «من قرآن را دوست دارم».

معترضان همچنین از دولت‌های اروپایی که امکان اعمال خصمانه علیه قرآن را فراهم می‌کنند انتقاد کردند. آنها فریاد زدند: «کتاب مقدس ما را نسوزانید» و «ننگ بر دولت دانمارک و سوئد!» این افراد همچنین آیاتی از قرآن را تلاوت کردند.

«سردار ایسیک»، یک روانشناس، بیانیه‌ای را در مقابل سفارت سوئد قرائت کرد و گفت: «حملات به قرآن در دانمارک، سوئد و هلند مسلمانان را بسیار آزار می‌دهد و پاره کردن قرآن تحت حمایت پلیس یک اقدام نژادپرستانه است».

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.