۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 918220

فیلم سینمایی «هشت کوه» با گویندگی ۲۷ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل سیما دوبله شد.

«هشت کوه» ایتالیایی در شبکه چهار

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، این سینمایی در گونه درام محصول ۲۰۲۲ ایتالیا، قرار است از شبکه چهار سیما پخش شود.

مدیر دوبله این سینمایی رزیتا یاراحمدی است. بابک اشکبوس، ارغوان افراسیاب، مهوش افشاری، آزاده اکبری، رضا الماسی، دانیال الیاسی، آرزو امیربدری، علیرضا باشکندی، نگین سادات بنی عقیل، محمد بهاریان، علی بیگ محمدی، محمد تنهایی، ارسلان جولائی، سمیه رهنمون، ارسلان جولایی، شیرین روستایی، پریا شفیعیان، محمد صادقیان، فاطمه صبا، مرضیه صفی خانی، نسرین کوچک خانی، ابوالقاسم محمدطاهر، ملیکا ملک نیا، مریم مهماندوست، علیرضا ناصحی، آزیتا یاراحمدی و رزیتا یاراحمدی صداپیشه‌های این اثر بوده‌اند.

خلاصه روایت این اثر از این قرار است که: «پیترو، تنها فرزند یک خانواده‌ طبقه متوسط ایتالیایی است. او با پدر مهندس و مادر معلمش در تورین زندگی می‌کند. پیترو با مادرش برای تعطیلات به خانه‌ روستایی کوچکی در دره آئوستا در کوهستان آلپ می‌رود. او در آنجا با برونو، تنها پسربچه‌ ساکن دهکده دوست می‌شود و به سرعت پیوند دوستی‌شان عمیق و عمیق‌تر می‌شود».

این فیلم که جایزه هیئت داوران جشنواره کن را دریافت کرده، اثری تغزلی درباره‌ دوستی و رفاقت، پیوندهای عاطفی ریشه‌دار در کودکی، حس تعلق به طبیعت بکر و فهم رابطه‌ پدر و پسری و پیچیدگی‌های آن است.

فیلم از همان دقایق اول با ترکیب‌بندی‌های هنرمندانه و هماهنگی‌ای که بین لحن روایت و تصاویر شاعرانه و داستان لطیف خود ایجاد می‌کند، مخاطب را به خود جلب می‌کند و تا پایان بیننده را با خود و سرگذشت دو شخصیتی که در مرکز خود دارد همراه می‌سازد.

این فیلم علاوه بر دریافت جایزه از جشنواره کن، تقریباً تمام جوایز جشنواره‌های معتبر ملی ایتالیا را درو کرده و برنده ده‌ها جایزه دیگر از جشنواره‌های بین‌المللی مختلف شده است.

واحد جستجوی اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل و شبکه‌ چهار، مسئولیت رصد این اثر را بر عهده داشته و پس از طی مراحل تایید و تخصیص، نسخه اصلی را تهیه و تأمین کرده و اکنون پس از طی شدن روندهای ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله، قرار است پس از آماده سازی از شبکه‌ چهار سیما، برای مخاطبان پخش شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.