رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج از برنامه ریزی برای به کارگیری ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی در خطوط درون شهری این کلانشهر خبر داد.

برنامه‌ریزی برای به کارگیری اتوبوس‌های برقی در کرج

به گزارش قدس آنلاین، محسن امیدوار حسینی  اظهار کرد:  با توجه به ضرورت قانون هوای پاک قانون هوای پاک و ضرورت برقی سازی سیستم حمل و نقل عمومی درون شهری با هدف کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا و ... شهرداری کرج بهره گیری از اتوبوس‌های برقی در خطوط درون شهری را در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: شهرداری کرج اولین کلانشهری است که صاحب اتوبوس‌های برقی می‌شود و با انعقاد قرارداد با شرکت ایران‌خودرو دیزل بنا شده ۴۰ دستگاه از این اتوبوس‌ها خریداری شود.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام شهرداری گامی در راستای توسعه سیستم حمل و نقل عمومی با استفاده از سوخت پاک است، گفت: برای خرید این اتوبوس‌ها حدود دو هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به شهرداری کرج پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرد با اشاره اینکه برای حفظ محیط زیست چاره‌ای جز استفاده از سوخت‌های پاک نداریم، اظهار کرد: بدون شک باید برای ورود ناوگان اتوبوس برقی به شهر کرج، با برنامه‌ریزی مناسبی، مسیر تردد ناوگان، محل توقف و شارژ را تعیین کنیم تا جابه جایی مسافران در مسیرهای تعیین شده بدون دغدغه انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.