آیین افتتاح و بهره‌برداری از ۱۱۰ مدرسه برکت در ۲۰ استان کشور امروز سه‌شنبه با حضور حجت الاسلام محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برگزار شد.

افتتاح ۱۱۰ مدرسه برکت در ۲۰ استان کشور

این ۱۱۰ مدرسه با ۴۶۰ کلاس درس در مناطق محروم کشور و با سرمایه‌گذاری ۵۷۸ میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام به بهره‌برداری رسیدند. مدرسه ۱۶ کلاسه شهید مدافع امنیت «آرمان علی‌وردی» در روستای فیروز بهرام اسلامشهر یکی از ۱۱۰ مدرسه است.

محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام درباره افتتاح این مدارس اظهارداشت: این بنیاد تعهد ساخت ۱۴ هزار کلاس درس را برعهده گرفته است و تا کنون ۱۰ هزار و ۷۵۰ کلاس درس ساخته و تحویل شده است.

وی درباره ساخت مدرسه شهید آزمان علی‌وردی نیز گفت: در اردیبهشت ماه تصمیم ساخت این مدرسه گرفته شد و طی پنج ماه این مدرسه در مقطع ابتدایی ساخته و به دانش آموزان فیروز بهرام تقدیم شد.

ترکمانه با بیان اینکه منطقه فیروز بهرام از سرانه آموزشی پایینی برخوردار است ، افزود: امیدواریم بتوانیم در این منطقه نیز با ساخت مدرسه سرانه آموزشی را افزایش دهیم.

مادر شهید آرمان علی‌وردی نیز در این افتتاح که به طور برخط برگزار شد؛ گفت: آرمان عاشق بچه های کوچک بود و اکنون در بین دانش آموزان حضور دارد.

وی افزود: آرمان برای کودکان و نوجوانان وقت می‌گذاشت و در مسجد محل مربی دانش آموزان بود و به کار فرهنگی اهمیت می داد.

وی با ابراز خوشحالی از اینکه مدرسه‌ای به نام آرمان ساخته شد؛ تاکید کرد: ای کاش آرمان بود و می‌دید خون او پایمال نشده و به هدفی که داشت رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.