ایجاد صف های طولانی،معطلی یک الی دو ساعته رانندگان،بهانه تمام شدن سهمیه کارت سوخت آزاد،شبانه روزی نبودن و عدم نظارت صحیح بر جایگاه های مواد سوختی (پمپ های بنزین) گلایه مردم جنوب سیستان و بلوچستان را بر انگیخته است.

مردم جنوب سیستان و بلوچستان خواستار نظارت دقیق بر جایگاه های سوخت شدند

ایرانشهر – خبرنگار قدس انلاین : جمع کثیری از مردم شهرستان ایرانشهر که در صفهای طویل بنزین به مدت یک الی دو ساعت معطل بودند از مسوولین ذیصلاح اظهار گلایه داشتند.

این عده در گفتگویی با خبرنگار قدس آنلاین،خطاب به مسوولین و دست اندرکاران ذیصلاح شهرستان و استان ضمن اظهار گلایه بیان داشتند: علت بوجود آمدن صف های طویل و چند کیلومتری در شهرستانهای جنوب استان سیستان و بلوچستان چیست ؟  

آنها می گویند : عدم مدیریت صحیح جایگاه های مواد سوختی یکی از عوامل موثر در بوجود آمدن این امر می باشد و اینکه جایگاه های مواد سوختی جهت رفاه حال مردم بدرستی مدیریت نمی شوند و بصورت شبانه روزی سوخت عرضه نمی کنند یا بهتر بگوییم شبانه روزی نیستند و همین امر سبب بوجود آمدن چنین صف های طولانی شده است.

یکی از رانندگانی که درصف بنزین بود به خبرنگار ما گفت : با توجه باینکه شهرستانهای جنوب استان سیستان و بلوچستان در مقایسه با استانهایی مانند کرمان و ... کم جمعیت تر و کوچکتر هستند متاسفانه مردم این استان با مشکل مواد سوختی  و قرار گرفتن در صف های طویل مواجه هستند،چرا استانهای بزرگتر و همجوار با چنین معضلی مواجه نیستند؟ شاید جواب این سوال این باشد که مدیریت صحیحی دارند و دیگر اینکه بصورت شبانه روزی طبق ضوابط با نظارت دقیق سوخت را به رانندگان عرضه می نمایند.

وی بیان داشت:برخی از مسوولین وجود صف های طولانی را قاچاق سوخت اعلام می کنند با توجه باینکه  ۶۰ الی ۷۰ درصد قاچاق سوخت  مربوط به خارج از استان می باشد،متاسفانه  قاچاق سوخت را به نام مردم سیستان و بلوچستان تمام می کنند و نام این استان را سرزبانها انداخته اند و هرکسی نام استان ما را بشنود به بدی از ان یاد می کنند.

عده ای دیگراز مردم درگفتگو با خبرنگار ما بیان داشتند : دولت طبق ضوابط به هر خودرو سهمیه بنزین اختصاص داده است که  با توجه به بیکاری مردم منطقه و کمبود کارخانجات در این استان جمعی از مردم جهت امرار معاش خود سهمیه بنزین شان که ماهیانه ۲۱۰لیتر  که ۶۰ لیتر ۱۵۰۰ تومانی و ۱۵۰ لیتر ۳۰۰۰تومانی می باشد را می فروشند آیا کسی که سهمیه بنزین خودش را بفروشد  قاچاقچی محسوب می شود ویا این کارش  غیر قانونی است ؟

بنا به گزارش خبرنگار قدس آنلاین: برخی از جایگاه های مواد سوختی  ایرانشهر بنا به دلایل نامعلوم و به بهانه های مختلف از عرضه بنزین با کارت سوخت آزاد امتناع می ورزند،حتی نامه با مهر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایرانشهر را نیز قبول ندارند.

یکی از رانندگان سازمان دولتی با مراجعه به جایگاه عرضه مواد سوختی و قرار گرفتن درصف می گوید : با توجه به داشتن نامه کتبی از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ناحیه ایرانشهر در صف بنزین قرار گرفتم نوبتم که رسید مسوول جایگاه با توجه به نامه ای که از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ناحیه ایرانشهر داشتم دستور دادند مقدار ۳۰ لیتر بنزین سوختگیری نمایم که اینجانب  خطاب به مسوول جایگاه بیان نمودم با توجه به اینکه ۴۰ دقیقه است در صف قرار دارم و اینکه حواله برای انجام ماموریت رئیس اداره است آیا با ۳۰ لیتر میشود به زاهدان جهت انجام ماموریت رفت و برگشت ؟ که وی افزود : صفی  بنام صف خودروهای دولتی که به ماموریت می روند وجود ندارد بلکه همراه با مردم در یک صف هستند.

این راننده افزود : به ناچار ۳۰ لیتر بنزین را سوختگیری نمودم.

می طلبد که مسوولین ذیصلاح علی الخصوص تعزیرات حکومتی و شرکت ملی پخش ملی فرآورده های نفتی هر ناحیه و دیگر مسوولین ذیصلاح در چنین جایگاه هایی نظارت کامل و دقیق بصورت کمی و کیفی داشته باشند و طبق قانون با خاطیان امر برخورد گردد.

اگر چنانچه جایگاه های مواد سوختی در ایرانشهر و جنوب استان شبانه روزی گردند و مسوولین مدیریت و نظارت کامل و دقیقی بر جایگاه ها داشته باشند  نه صفی بوجود می آید و نه اینکه مردم تمام وقت خودشان را صرف صف های طولانی برای چند لیتر بنزین هدر بدهند و نه تخلفی صورت می گیرد .

جمعی از مردم  و رانندگان ایرانشهری ضمن اظهار رضایت از مسوولین و دست اندرکاران جایگاه مواد سوختی دو منظوره کاسکین شرق ایرانشهر که مدیریت صحیحی بر توزیع بنزین دارند و از بیست و پنجم  هرماه تا پایان ماه از ساعت ۶ صبح تا ۲ بعدازظهر از کارت سوخت آزاد  به مردمی که با مشکل سوخت مواجه و سهمیه سوخت آنها به اتمام رسیده و یا اینکه  کارت سوختشان مفقود شده است ۲۰ لیتر بنزین عرضه میکنند.

 متاسفانه در برخی از جایگاه ها مالکان ومسوولین جایگاه با برخوردی تند و طلبکارانه برخلاف قانون از دادن سوخت از کارت سوخت آزاد امتناع می ورزند و بهانه شان این است که سهمیه بنزین کارت سوخت آزاد تمام شده است .

جای سوال است باتوجه به صفهای طولانی ، طی یک الی دو ساعت  بسرعت سهمیه بنزین کارت سوخت آزاد تمام میشود؟!!! چه فرقی جایگاه های مواد سوختی دیگر ایرانشهر با جایگاه مواد سوختی دو منظوره کاسکین شرق ایرانشهر وجود دارد؟

جمع کثیری از مردم و رانندگان از مسوولین ذیصلاح شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار و ناحیه ایرانشهر خواستار شدند که بعنوان تشویقی و رفاه حال مردم سهمیه بنزین کارت سوخت آزاد جایگاه مواد سوختی دو منظوره کاسکین شرق ایرانشهر را افزایش دهند چون واقعا مردم و رانندگان اظهار رضایت کامل از این جایگاه  داشته و دارند .

بنا به گزارش خبرنگار ما در شهرستان سراوان : صف های بسیار طولانی خودروها در مقابل جایگاه های سوختی (پمپ های بنزین) شهرستان سراوان تشکیل شده که این معضل برای مردم این شهرستان بسیار آزار دهنده و غیرقابل تحمل می باشد.

جمعی از مردم  سراوان به خبرنگار ما افزودند: واقعا بیکار نیستیم که این همه وقت را  در صف های طولانی بنزین صرف کنیم،آیا نباید نظارت و بازرسی های کمی و کیفی در جایگاه های مواد سوختی باشد ؟

مردم شهرستان سراوان ضمن اظهار گلایه مندی از مسوولین مربوطه تقاضای رفع این معضل بزرگ که داد مردم این شهرستان و جنوب استان را درآورده شدند.

در پایان مردم جنوب سیستان و بلوچستان خواستار نظارت دقیق ، عمیق و رفع مشکلات رانندگان در جایگاه های عرضه مواد سوختی گردیدند.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام داشته تا شهروندان در صورت مشاهده تخلف در جایگاه‌ها می‌توانند از طریق تماس با شماره ۰۹۶۲۷ مراتب را گزارش دهند که در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع بررسی و اطلاع رسانی خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.