سریال «آنچه در سایه ها انجام می‌دهیم» What We Do in the Shadows یک مجموعه کمدی ترسناک به کارگردانی جامین کلمنت، کمدین و فیلمساز نیوزلندی است که اولین بار در ۲۰۱۹ پخش شد.

درباره سریال «آنچه در سایه ها انجام می‌دهیم»/ خون آشام‌های دوست‌داشتنی

به گزارش قدس آنلاین، این مجموعه تلویزیونی بر اساس فیلمی به همین نام ساخته شده که کلمنت در سال ۲۰۱۴ ساخته بود. داستان این سریال بین ۴ خون‌آشام هم خانه در شهر نیویورک اتفاق می‌افتد  که رابطه میان آنها، موقعیت های طنزی را به وجود می آورد.

یکی از برجسته‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی‌های سریال و همچنین محور اصلی آن، آمیختن دنیای عجیب و غریب خون‌آشام‌ها با زندگی روزمره و عادی انسان‌ها است.

«کالین رابینسون»، «لازلو»، «ناجا» و «ناندور» چهار خون آشامی هستند که با هم در یک خانه وسط شهر زندگی می کنند. در میان این چهار خون آشام که سه تای آنها، ویژگی های خون آشام های مرسوم را دارند، کالین شخصیت متفاوتی دارد. او نه تبدیل به خفاش می شود و نه علاقه ای به نوشیدن خون انسانها دارد. کالین با حرف زدن بی وقفه اش، انرژی آدمها را می گیرد و از آن تغذیه می کند.  

«گیرمو» مستخدم ناندور هم انسانی است که به امید خون آشام شدن ده سال در خدمت اربابش بوده است اما اتفاقاتی که در این سریال می افتد «گیرمو» را به شخصیتی مهم و محوری تبدیل می کند.

درباره سریال «آنچه در سایه ها انجام می دهیم»/ خون آشام های دوست داشتنی

یکی از نقاط قابل توجه و تمایز این سریال، روایتگری آن است. این سریال روایتی مستندگونه دارد در واقع اتفافات در این خانه و افرادی که در آن زندگی می کنند توسط یک گروه مستندساز به تصویر کشیده می شود. گاهی برخی ریزبینی ها در مستندسازی و شیوه روایت، بیننده را به وجد می آورد.

این سریال چند فصلی، مجموعه ای کمدی، فانتزی و ترسناک محصول آمریکا به کارگردانی مشترک یانا گورسکایا، کایل نیوچک، جامین کلمنت، تایکا وایتیتی و جکی ون بیک است که توسط شبکه تلویزیونیFX  و چند کمپانی فیلمسازی در قالب 5 فصل طی سال‌های 2019 تا 2023 میلادی، تولید و منتشر شده است.

سریال «آنچه در سایه ها انجام می دهیم» پس از پخش، نظرات مثبت فراوانی را از سوی مخاطبان گرفت به طوری که اغلب آن‌ها بازی خوب بازیگران، نحوه فیلمبرداری، داستان طنز، سکانس‌های ترسناک، فضاسازی‌ها، نویسندگی، نحوه تدوین و تولید و همچنین نحوه کارگردانی آن را تحسین کردند. این سریال پس از حضور در جشنواره‌های بین‌المللی متعدد موفق شد برنده 10 جایزه از جمله جایزه بهترین سریال، بهترین سریال کمدی و بهترین بازیگر نقش اول زن شده و نامزد دریافت 74 جایزه دیگر نیز شود که از میان آن‌ها می‌توان به نامزدی جایزه بهترین سریال کمدی، بهترین نویسندگی، بهترین فیلمبرداری و بهترین ویرایش صدا اشاره کرد.

اگر در شب های طولانی پاییز، قصد تماشای یک سریال کمدی و خوش ساخت را دارید، دیدن مجموعه «آنچه در سایه ها انجام می دهیم» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.