به تحلیل رسانه‌های صهیونیستی، نشست اخیر رهبران مقاومت فلسطین در بیروت که با تاکید بر تشدید مقاومت مسلحانه به پایان رسید، حاوی پیام مهمی برای رژیم موقت بوده که باید به آن توجه کند.

نشست رهبران مقاومت در بیروت محاسبات رژیم موقت را برهم زد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، نشست دو روز پیش رهبران مقاومت فلسطین در بیروت با تاکید بر تشدید مقاومت مسلحانه در مقابل اشغالگران، هراس رژیم صهیونیستی را برانگیخته و رسانه‌های آن، بدون اشاره به اقدام صهیونیست‌ها در هتک حرمت مسجدالاقصی و اقدامات تحریک‌آمیز علیه مقاومت در کرانه باختری و نوارغزه هشدار می‌دهند که این نشست با هدف تشدید تنش امنیتی در کرانه باختری، نوار غزه و چه بسا مناطق دیگر برگزار شده است.

این رسانه‌ها دلیل نگرانی خود را این‌چنین بیان می‌کنند که نشست رهبران مقاومت که در بیروت برگزار شد و رهبران جنبش‌های حماس، جهاد اسلامی، جبهه خلق برای آزادی فلسطین (والجبهة الشعبیة لتحریر فلسطین) در آن حضور داشتند، با بیانیه‌ای مبنی بر قصد آن‌ها برای تشدید تنش به پایان رسید.

به نوشته وبگاه المیادین، در واکنش به افزایش جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و هتک حرمت مسجد الاقصی از سوی اشغالگران، دو روز پیش نشست سه‌جانبه‌ای در بیروت با حضور «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، «جمیل مزهر» معاون دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین، «حسام بدران» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس و «علی ابو شاهین»، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی برگزار شد.

«الیئور لوی» تحلیلگر امور فلسطین در تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان)، در این خصوص ادعا کرد: «هدف از برگزاری این نشست تشدید وضعیت امنیتی و تشدید آن، چه در کرانه باختری، چه در نوار غزه و چه بسا در سایر مناطق است».

لوی افزود: «این نشست با حضور مقامات ارشد فلسطینی و به ریاست صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، زیاد النخاله، معاون او، جمیل مزهر، دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین برگزارشد. چنین نشست‌هایی اغلب به صورت محرمانه برگزار می‌شد، اما این‌بار آن‌ها تصمیم گرفتند که به بیرون پیام دهند و عکسی در حالت ایستاده و دسته‌جمعی در پایان نشست، بگیرند. این عکس یک پیام برای اسرائیل با مضمون "حرکت به سوی تشدید تنش" دارد».

 پیشتر، «ایتای بلومنتال» خبرنگار امور نظامی در تلویزیون رژیم صهیونیستی با ادعای آماده‌باش نیروهای اسرائیلی برای هرگونه تشدید تنشی حتی شلیک موشک از سوی مقاومت، گزارش داده بود: « نهادهای امنیتی و نظامی می‌دانند که ما به سمت تشدید تنش در نوار غزه حرکت می‌کنیم. به همین دلیل در آستانه تعطیلات (یوم کیپور/غفران)، لشکر غزه با یک گردان دیگر تقویت شد».

در نشست دو روز پیش رهبران مقاومت در بیروت بر تشدید تنش امنیتی و تقویت همه اشکال هماهنگی‌ در همه موضوعات توافق و بر اهمیت تشدید مقاومت همه جانبه به ویژه مقاومت مسلحانه در برابر اشغالگری اسرائیل تاکید شد.

حاضران در این نشست سه‌جانبه، بر ضرورت تداوم اتحاد میدانی با همه رزمندگان مقاومت برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی و هرگونه توطئه علیه آرمان مردم فلسطین تاکید کردند و درباره اهمیت بررسی تشکیل یک جبهه متحد مقاومت در میدان، گفت‌وگو کردند.

جمیل مزهر در گفت‌وگو با المیادین با تاکید بر ضرورت پایان یافتن توافقات امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم اشغالگر و تبعیت از اجماع ملی در این خصوص، تصریح کرد که هیچ گزینه‌ای جز تشدید مقاومت در کرانه باختری در مقابل نیروهای فلسطینی‌ وجود ندارد. تداوم مقاومت در کرانه باختری و تشدید و توسعه آن می تواند دشمن را به عقب نشینی وادار کند.

این در حالی است که «اور هیلر» خبرنگار امور نظامی در کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی از «اعلام وضعیت هشدار در سراسر اسرائیل همزمان با رسیدن بسیاری از هشدارها در مورد وقوع عملیات» خبر می‌دهد و شبکه صهیونیستی i۲۴ نیز از «تقویت حضور و اتخاذ تدابیر امنیتی در اطراف دیوار حائل با نوار غزه» می‌گوید.

هفته پیش نیز «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش اشغالگر با ارزیابی وضعیت موجود در اراضی اشغالی پیش از اعیاد یهودی درباره افزایش پیامهای هشدار در خصوص انجام عملیات‌ها طی روزهای آینده خبر داده بودند.

در سایه هتک‌حرمت‌های مستمر مسجدالاقصی از سوی به شهرک‌نشینان صهیونیست به بهانه اعیاد یهودی و تداوم حملات نظامیان صهیونیست علیه نیروهای مقاومت در کرانه باختری، جبهه شرقی نوار غزه نیز فعال شده است و صدها جوان فلسطینی، در چارچوب نبرد «وحدت میادین» خواب شهرک‌نشینان اطراف نوار غزه را با انفجار بمب و ارسال بالن‌های آتش‌زا،  آشفته کرده‌اند و تلاش‌های ارتش اشغالگر برای متفرق کردن این جوانان تا به این لحظه بی‌فایده است.

در همین راستا، «اسماعیل رضوان» از رهبران جنبش حماس این فعالیت‌ها در مناطق شرقی نوار غزه را در چارچوب تثبیت معادله وحدت میدان‌ها و درهم تنیدگی غزه با کرانه باختری اشغالی و بیت المقدس در سایه تشدید حملات اسرائیل به مسجد الاقصی می داند.

وی در گفت‌وگو با «العربی الجدید» گفت: «رژیم اشغالگر مسؤول هرگونه تشدید تنش در منطقه است و باید مراقب باشد که با تلاش مستمر خود برای تحمیل تقسیم زمانی و مکانی که منجر به تخریب مسجد الاقصی و ساخت بنای ادعایی خود بر ویرانه‌های  آن می‌شود، مرتکب حماقت نشود».(جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.