معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز از اجرای طرح بورسیه صنعتی به صورت آزمایشی در این دانشگاه خبر داد.

اجرای طرح بورسیه صنعتی در دانشگاه شهید چمران اهواز

به گزارش قدس انلاین، دکتر رحیم پیغان اظهار کرد: طرح بورسیه صنعتی به صورت آزمایشی، به منظور توسعه به کارگیری تحصیلی دانشجویان و نخبگان در واحدهای اقتصادی کشور، در حال اجرا است.

وی ادامه داد: اهداف اجرای این طرح شامل شناسایی، هدایت و توانمندسازی، جذب و نگهداشت سرمایه انسانی مستعد و برتر و نخبه در واحدهای اقتصادی کشور، آموزش مهارت‌های لازم و مرتبط با نیازهای واحدهای اقتصادی برتر، ارتقای توانمندی عملی و فنی استعداهای برتر از طریق ارتباط مستمر با واحدهای اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های اجتماع نخبگانی برای ارتقای فعالیت‌های اقتصادی است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به مشمولان این طرح افزود: دارندگان نشان‌های طلا، نقره و برنز کشوری در المپیادهای دانش‌آموری، رتبه‌های یک تا دو هزار آزمون سراسری، رتبه‌های ۱۰ درصد برتر استان در آزمون‌های سراسری، برگزیدگان رویدادهای نخبگانی و دانشجویان حائز ۹۰ درصد حدنصاب برگزیدگی در طرح توسعه فعالیت‌های علمی و فرهنگی (طرح شهید وزوایی) می‌توانند در این بورسیه شرکت کنند.

وی با بیان اینکه هدف بورسیه صنعتی پیشبرد هدفمند آموزش است، گفت: دانشجویان پذیرفته‌شده در این بورسیه، ضمن همکاری با واحد اقتصادی در چارچوب قرارداد منعقدشده، گزارشی درباره فعالیت‌های خود به واحد اقتصادی و دانشگاه ارائه می‌دهند.

پیغان با بیان اینکه این طرح به صورت آزمایشی از نیم‌سال جدید تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برای دانشجویان دارای شرایط در مقاطع مختلف تحصیلی اجرا می‌شود، یادآور شد: دانشگاه پس از احصای رشته‌های مورد نیاز واحدهای اقتصادی و با توجه به ظرفیت‌های موجود، فهرست رشته‌ها و برنامه توانمندسازی خود را اعلام خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.