مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ترانزیت ورودی و خروجی کالا از مرزهای سرخس، لطف آباد و باجگیران این استان با ترکمنستان به مقصد کشورهای آسیای مرکزی طی ۶ ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب ۱۵ و ۵۳ درصد افزایش داشته است.

 رشد ۵۳ درصدی تردد ترانزیت خروجی کالا به آسیای میانه از پایانه‌های مرزی خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، جعفر شهامت اظهار کرد: در نیمه ابتدایی سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۸ هزار دستگاه کامیون حامل ۳۳۳ هزار تن کالای ترانزیتی از چهار پایانه مرزی دوغارون، لطف آباد، سرخس و باجگیران وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تردد ۱۱ درصد و از نظر تناژ کالای حمل شده ۵۱ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در همین مدت نزدیک به ۶۰ هزار دستگاه کامیون حامل یک میلیون و ۲۰۴ هزار تن کالای ترانزیتی از طریق پایانه های مرزی استان از کشور خارج شده که با رشد ۵۰ درصدی تردد و رشد ۴۶ درصدی تناژ حمل شده همراه بوده است.

وی افزود: همچنین در شش ماهه سال جاری بیش از ۱۹۱ هزار دستگاه کامیون حامل ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن بار صادراتی، وارداتی و ترانزیتی از چهار پایانه مرزی دوغارون، لطف آباد، سرخس و باجگیران تردد داشته است که حاکی از افزایش ۳۶ درصدی تردد نسبت به شش ماهه سال گذشته است.

شهامت همچنین میانگین تردد روزانه از مرز دوغارون با افغانستان در مجموع ورود و خروج را ۵۵۰ دستگاه و میانگین تردد روزانه مرزهای مشترک با ترکمنستان را ۵۷۰ دستگاه اعلام کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته برای اجرای طرح حمل یکسره ناوگان ترانزیتی به ترکمنستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی روند افزایشی در رویه های ترانزیتی استان ادامه یافته و سهم ناوگان ایرانی در این بخش نیز افزایش یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.