۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 918933

وزیر کشور در پاسخ به قدس:

هیئتی برای بررسی خلع سلاح تروریست‌ها به اقلیم کردستان اعزام شده/ حمله به زیرساخت‌های موشکی واقعیت ندارد

ممکن است برخی عناصر هم در میان مهاجران باشند ولی دستگاه های اطلاعاتی بر آنها اشراف دارند

وزیر کشور با اشاره به تأخیر دولت عراق و اقلیم کردستان در تکمیل فرآیند خلع سلاح و انتقال گروه‌های تروریستی از مناطق مرزی با کشورمان گفت: هیئتی برای بررسی و نظارت بر روند اجرای این توافقنامه به عراق اعزام شده است.

هیئتی برای بررسی خلع سلاح تروریست‌ها به اقلیم کردستان اعزام شده/ حمله به زیرساخت‌های موشکی واقعیت ندارد

احمد وحیدی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص ارزیابی نحوه اجرا و تکمیل موافقتانمه امنیتی با دولت عراق برای خلع سلاح و انتقال گوه‌های تروریستی در منطقه اقلیم کردستان این کشور گفت:  دولت عراق اعلام کرده که طبق مفاد توافقنامه عمل می‌کند و ما بدین منظور تیمی برای بازرسی از طرف جمهوری اسلامی ایران و نظارت بر روند خلع سلاح و انتقال این گروه های تروریستی از اقلیم کردستان به عراق اعزام کرده‌ایم. ت

وی در خصوص تأخیر دولت عراق در اجرای این تعهد خود با اشاره به اینکه تعهد دولت عراق تکمیل پروسه تا ۲۸ شهریور بوده، گفت: آنها  کار را در این مهلت تمام نکردند و چند روزی به دولت عراق فرصت داده شد تا به تعهد خود عمل کند و نتیجه ارزیابی ما از تکمیل روند اخراج به طرف عراقی ارائه می‌شود و هم اگر تذکری لازم باشد داده خواهد شد و در صورت لزوم مردم هم در جریان این گزارش قرار می‌گیرند.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که آیا از روند و نحوه اجرای این توافق رضایت دارید، تصریح کرد:  به هر حال اقداماتی شده اما اینکه این اقدامات مطابق با  مطالباتی است که جمهوری اسلامی ایران خواسته است باید بررسی شود.

وزیر کشور درباره ادعای حمله اسرائیل به مراکز نظامی و زیرساختهای موشکی کشورمان در خرم‌آباد همبا تکذیب این ادعا و عملیات رسانه‌ای و روانی خواندن آن گفت: براساس اعلام مراجع رسمی، این لرزش بوسیله زلزله رخ داده که براساس نظر متخصصین، علت زیاد لرزش و احساس شدن آن با وجود ریشتر پایین، عمق کم زمین لرزه بوده است. علت صدا هم تکانه و لرزش بوده است.

حضور ۵ میلیون مهاجر افغان در ایران

وی در خصوص تعداد مهاجرین افغانی در کشور که این روزها موضوع مورد توجه رسانه ها بوده با بیان اینکه وزارت کشور در تلاش برای ساماندهی امور مهاجرین است اما آنچه در رسانه‌ها گفته می شود ممکن است مبالغه‌هایی باشد که هیچ مرجع رسمی این اعداد را تایید نمی کند اما کاملا مشخص است که براساس یک برنامه طراحی شده نسبت به ساماندهی اتباع خارجی اقدام خواهد شد و اتباع غیرمجاز باید برگردانده شوند. کسانی هم که مجوز حضور دارند، باید ساماندهی شوند.
وحیدی در خصوص تعداد مهاجرین افغانستانی در ایران، تصریح کرد: آنچه ما می توانیم تایید کنیم ۵ میلیون نفر است که البته تعداد مهاجرین رسمی کمتر است. به نظر می رسد اظهارات غیرکارشناسانه و آمارهای ساختگی درباره تعداد مهاجرین بیان می شود.

ممکن است برخی عناصر هم در میان مهاجران باشند

وی درباره نقل قول از وی در خصوص اینکه حضور این تعداد مهاجر افغانی در کشور تهدید امنیتی نیست، با تاکید بر اینکه چنین روایت و بیانی را به یاد نمی‌آرود، گفتک البته اغلب مهاجران افغانی انسانهایی شریف و خانواده هایی خوب هستند اما ممکن است در میان این حجم از مهاجر شماری از عناصر(وابسته به جریانهای تروریستی و تکفیری) هم وجود داشته باشند که دستگاه های امنیتی اشراف و تسلط کامل بر آنها دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.