زنگ نماز در مدارس استثننایی خراسان رضوی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید با اقامه نماز به امامت مدیر ستاد اقامه نماز استان نواخته شد.

زنگ نماز مدارس استثنایی خراسان رضوی در مشهد نواخته شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، سبحانی‌نیا در مراسم زنگ نماز که در دبیرستان دخترانه نابینایان تقوا انجام شد اظهار کرد: در بحث نماز مدارس ضمن واجب شرعی بودن نماز، نگاه ما به نماز باید نگاه تربیتی باشد، مانند معلمی که برای زیبا شدن خط دانش آموز به او تکلیف می‌دهد.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی ادامه داد: خداوند هم برای زیبا شدن زندگی به ما تکلیف نماز داده است، زیرا نماز ما را از گناهان دور می‌کند و دوری از گناهان باعث زیبایی زندگی می‌شود.

وی افزود: درست است که ما نماز را برای سپاس از خداوند می‌خوانیم اما نماز برای ما انسان‌ها طراحی شده است و نماز یک طراحی تربیتی دارد.

سبحانی‌نیا اظهار کرد: ما باید زمینه‌ای فراهم کنیم که دانش آموزان قبل از آنکه جسمشان به سمت نماز برود روح و جان آن‌ها به سمت نماز کشیده شود و نماز را از حالت تحمیلی در مدارس خارج کنیم و روی شوق پروری دانش‌آموز سرمایه گذاری کنیم.

در ادامه جواد روحانی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با اشاره به اینکه آیین نواختن زنگ نماز در راستای توسعه و ترویج نماز اول وقت و ارزش‌های دینی انجام می‌شود، گفت: از آنجایی که نماز مؤثرترین و اساسی‌ترین عنصر در تربیت اعتقادی دانش آموزان به شمار می‌آید، از این رو اعتقاد داریم تلاش‌هایی که در این نهاد برای ترویج فرهنگ نماز بین دانش‌آموزان انجام می‌شود در ماندگاری و پایداری این فریضه الهی میسرتر است.

در پایان دانش آموزان با زدن مهر در میثاق نامه نماز پیمان بستند، با گسترش اقامه نماز در حفظ و تقویت عفاف کوشا باشند و هر روز با اقامه نماز، پیمان بندگی خود را در جمع حاضر دبیرستان تقوا تجدید کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.