مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: هدف‌گذاری تولید حداقل ۲.۵ میلیون تن گندم در استان خوزستان برای سال زراعی جاری باید برنامه‌ریزی شود.

هدف‌گذاری تولید حداقل ۲.۵ میلیون تن گندم در خوزستان

به گزارش قدس آنلاین،  سید مجید موسوی ظهر امروز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید و سابق جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: خوزستان تکیه‌گاه، نقطه اساسی و مرکز ثقل تأمین امنیت غذایی ایران است که می‌تواند کشور را در ارتباط با محصولات غذایی به امنیت خوبی برساند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه امنیت غذایی و تولید گندم گفت: گندم بُرنده‌ترین سلاح در دست کشورهای مختلف است که از آن در راستای پیشرفت مسائل سیاسی و اقتصادی استفاده می‌شود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی به رکورد سال گذشته خوزستان در تولید گندم اشاره کرد و تأمین به موقع نهاده و طرح کشت قراردادی را از جمله دلایل رکورد زنی خوزستان در بحث تولید این محصول برشمرد.

وی مطرح کرد: هدف‌گذاری تولید حداقل ۲.۵ میلیون تن گندم در استان خوزستان برای سال زراعی جاری باید برنامه‌ریزی شود.

موسوی، خودکفایی محصولات استراتژیک و اساسی به عنوان عاملی مهم در خوراک اقشار مختلف جامعه را از جمله سیاست‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: گندم، جو و ذرت (به عنوان نهاده مورد نیاز دامداری‌ها)، سیب‌زمینی، پیاز و گوجه از جمله مواردی هستند که در کشور باید در بخش تولید، مصرف و صادرات این محصولات توازن ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.