مشاور رئیس امارات اعلام کرد که تصمیم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تصمیمی درست است، اما سوریه باید موضوعات مورد اهتمام همسایگان را مورد توجه قرار دهد.

جدیدترین موضع‌گیری مقام ارشد اماراتی درباره دمشق

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از روسیاالیوم، انور قرقاش مشاور رئیس امارات اعلام کرد که تصمیم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تصمیمی درست است اما سوریه باید موضوعات مورد اهتمام همسایگان را مورد توجه قرار دهد.

وی افزود: خط مشی سیاست خارجی امارات ثبات برای همه است. نیاز به همکاری در همه زمینه هاست.

انور قرقاش، مشاور امور دیپلماتیک رئیس امارات گفت: شکوفایی مشترک به نفع همه کشورهاست. امارات بدون شرکایش حرکت نمی‌کند. ما همواره به دنبال شرکا هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب یک تصمیم درست است اما دمشق باید این تصمیم را آسان کند و مسائلی را که برای همسایگانش مهم است، حل کند.

لازم به ذکر است که امارات یکی از کشورهایی بود که در بحران به وجود آمده در سوریه از گروه‌های تکفیری و مخالف دولت بشار اسد حمایت می‌کرد. امارات جز کشورهایی بود که از ایجاد بحران و جنگ در سوریه به نوعی حمایت کرد و زمینه را برای خروج این کشور از اتحادیه عرب با همکاری تعدادی دیگر از کشورهای عربی فراهم کرد. در واقع امارات هم مانند دیگر کشورهای عربی که به دنبال براندازی نظام سوریه بودند هنگامی که دست خالی برگشتند و مشاهده کردند که دولت سوریه به کمک متحدان خود سرپا مانده است راه دیگری در پیش گرفتند. امارات از نخستین کشورهایی است که سفارت خود در دمشق را برای احیا و از سرگیری ارتباط بین سوریه با سایر کشورها، بازگشایی کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.