مدیرکل عشایر استان خراسان رضوی از اجرای طرح قراردادی تولید گوشت در استان خبر داد.

اجرای طرح تولید قراردادی گوشت در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، محمدحسین جعفری اظهار کرد: این طرح از اول مهرماه در استان اجرا شده است و از سهمیه یک میلیون راس دام در کشور ۲۵۰ هزار راس آن به استان خراسان رضوی اختصاص داده شده است که امید است بتوانیم در اجرای این طرح با هدف حفظ دام مولد و تولید گوشت از عشایر استان حمایت کنیم.

مدیرکل عشایر استان خراسان رضوی بیان کرد: به ازای هر رأس دام عشایر که بیمه شده و پلاگذاری شده باشد ۱۸۰ کیلوگرم جو و یا کنسانتره در قالب یک طرح چهار ماهه در اختیار عشایر قرار می‌گیرد.

وی افزود: این طرح با هدف تولید گوشت و تحویل گوشت با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام صورت می‌گیرد.

جعفری بیان کرد: سهمیه شهرستان بردسکن ۳۳ هزار رأس دام است که خوشبختانه طی هفته جاری بیش از ۴ هزار راس دام تحت پوشش این طرح قرار گرفته است.

وی از تخصیص ۸۰ میلیارد تومان اعتبار به اداره کل عشایر استان خبر داد و افزود: این میزان اعتبار از سال گذشته بوده است که ۱۰۰ آن جذب و در اجرای پروژه‌های آب و راه‌های عشایری استان هزینه شده است که سهم شهرستان بردسکن از این میزان بیش از ۴ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل عشایر استان خراسان رضوی اظهار کرد: اعتباراتی که به حوزه عشایر استان اختصاص داده بود که نسبت به مدت مشابه آن ۴ برابر افزایش پیدا کرده بود که در شهرستان بردسکن این رقم بیش از ۸ برابر بود.

خبرنگار: علی نوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.