نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که این روزها برای دور کردن توجه‌ها از بحران داخلی این رژیم، روی عادی سازی روابط با اعراب حساب ویژه‌ای باز کرده و تقریبا هر روز درباره آن اظهار نظر می‌کند، بار دیگر با هدف تبلیغ این مسئله، مدعی تمایل چند کشور برای ملحق شدن به قطار سازش با رژیم اشغالگر شد.

تقلای دوباره نتانیاهو برای تبلیغ عادی سازی روابط

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «بنیامین نتانیاهو» در سخنانی در جریان نشست هفتگی کابینه در این باره مدعی شد: «کشورهای زیادی وجود دارند که به دلیل امنیت، سایبری و قابلیت‌های فناوری اسرائیل به دنبال صلح با ما هستند.»

وی درباره عادی سازی روابط با عربستان سعودی نیز گفت که رژیم صهیونیستی متعهد به برقراری صلح با عربستان سعودی و در عین حال حفظ منافع امنیتی خود است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین درباره مطرح شدن موضوع حل و فصل مسئله فلسطین به عنوان شرط اولیه اعراب برای سازش با این رژیم هم گفت: ما باید بر مفهومی که تاکنون حاکم بود، غلبه می‌کردیم؛ آن مفهوم این است که بدون حل و فصل مسئله فلسطین، صلح محقق نمی‌شود.

گفتنی است؛ با شروع به حرکت قطار سازش میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، پروپاگاندای (تبلیغات سیاسی) شدیدی از سوی رسانه های آمریکایی – غربی – صهیونیستی و بعضا عربی به راه افتاد که بسیاری از کشورهای عربی از جمله عربستان به این قطار خواهند پیوست، اما با گذشت سه سال از این رویداد، فقط دو کشور آفریقایی مغرب و سودان به این قطار پیوستند و دیگر هیچ کشوری سوار آن نشد، اما سفر اخیر دو هیات صهیونیستی به عربستان، اما و اگرهایی را در اذهان کارشناسان و تحلیلگران منطقه و حتی عربستانی ایجاد کرده است.

پیشتر نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود: بر این باورم که امکان توافق صلح با عربستان با همکاری جو بایدن وجود دارد.

این در حالی است که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی چهارشنبه گذشته در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» آمریکا شرط عادی‌سازی روابط با تل آویو را تحقق اهداف فلسطینیان دانست و گفت: مسئله فلسطین برای عادی سازی روابط با (رژیم) اسرائیل مهم است.

کارشناسان پیش بینی می‌کنند که موضوع برقراری روابط تل آویو با ریاض که نتانیاهو دنبال می کند، باعث گسترده‌تر شدن تنش و اختلاف در درون کابینه او شود.

نتانیاهو همه تقلای خود را برای بازار گرمی روند سازش و دستیابی به توافق برای برقراری روابط با عربستان انجام می دهد تا آن را به عنوان یک دستاورد مطرح کرده تا شاید بتواند خود را از بحران شدید داخلی گرفتار شده در آن، نجات دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.