رئیس کل گمرک ایران از آمادگی صدور مجوز ترخیص کشنده‌های موجود در گمرکات خبر داد و گفت: از این پس اجازه ورود هر نوع کشنده بدون ثبت سفارش به مرزهای کشور داده نخواهد شد.

گمرک اخطار داد؛ ورود هر نوع کشنده بدون ثبت سفارش ممنوع است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، رضوانی فر رئیس کل گمرک ایران گفت: تمامی دستگاه‌های همجوار شامل استاندارد، محیط زیست، وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت طبق برنامه زمانبندی در حال عمل به تکالیف شأن در خصوص ترخیص کشنده‌های موجود در گمرکات هستند.

رضوانی فر افزود: امیدواریم که ظرف چند روز آینده روند ترخیص کشنده‌های موجود در گمرکات آغاز و ظرف هفته‌های آینده از گمرکات ترخیص شوند.

معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: طبق بند ث ماده ۳۰ احکام دائمی برنامه توسعه کشور، کشنده‌های زیر ۳ سال برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای اجازه ورود به کشور را دارند. تاکنون بر اساس این مجوز حدود ۲۶۰۰۰ دستگاه به این شکل وارد کشور شده، که از این تعداد ۲۲ هزار دستگاه ترخیص و مابقی به دلایلی که عمدتاً به دلیل نداشتن مجوز ثبت سفارش، وجود اشکال در ثبت سفارش و عدم ویرایش آنها و عدم تعیین تکلیف تخصیص ارز، ترخیص نهایی نشده است.

بر اساس اعلام گمرک ایران، وی افزود: بر اساس بند ص تبصره ۷ بودجه ۱۴۰۲، آئین نامه مربوط به نوسازی ناوگان حمل و نقل در مردادماه از سوی دولت اصلاح و جهت اجرا ابلاغ شد، که موضوع ۴۰۰۰ دستگاه کشنده موجود در گمرکات نیز در این آئین نامه دیده شده است. وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت مجوز قانونی برای واردات آنها صادر و در حال فراهم کردن امکان ویرایش ثبت سفارش هستند و بانک مرکزی نیز مکلف به تأمین ارز این کشنده‌ها شده است. استاندارد و محیط زیست هم با عملکرد جهادی و متمرکز با بالاترین سرعت در حال صدور مجوزهای مربوطه هستند.

رضوانی‌فر تاکید کرد: به استناد تصریح قوانین از این پس اجازه ورود هر نوع کشنده بدون ثبت سفارش به مرزهای کشور داده نخواهد شد و درخواست گمرک این است که تجار و شرکت‌های بازرگانی این امر را مد نظر قرار دهند.

وی تصریح کرد: تمامی کشنده‌هایی که به لحاظ اسنادی و یا سال ساخت مشکلی نداشته باشند، طی روزهای آینده از گمرک ترخیص خواهند شد.

به گفته رضوانی فر، در خصوص رعایت سال ساخت کشنده‌ها با حمایت دولت و پیگیری گمرک، سال ساخت از زمان ورود کشنده‌ها به محوطه‌های گمرکی محاسبه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.