معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راه راهور فاتب از والدین دانش‌آموزان درخواست کرد که نحوه عبور ایمن از خیابان و معابر را به کودکان بیاموزند.

عبور ایمن از خیابان را به دانش‌آموزان بیاموزید

سرهنگ رقیه کلاوشکی  به موضوع بازگشایی مدارس و نحوه عبور ایمن دانش‌آموزان از معابر و خیابان‌ها پرداخت و گفت: یکی از موارد ایمنی کودک بیرون از منزل، آموزش عبور از خیابان به کودک است که در این راستا از خانواده‌ها به خصوص والدین کودکان دبستانی تقاضا داریم مفهوم عبور از خط عابر پیاده را به کودکان آموزش دهند.

وی گفت: دانش‌آموزان باید با نحوه صحیح عبور از خیابان و خطرات احتمالی آشنا شده و بدانند که برای عبور از عرض خیابان باید از محل خط‌کشی عابر پیاده آن هم با همراهی یک فرد بزرگتر یا انتظامات مدرسه یا همیار پلیس عبور کرده و در صورت وجود پل از پل عابر پیاده تردد کنند؛ اگرهم در خیابانی خط عابر یا پل وجود نداشت برای عبور از عرض خیابان از مأمور پلیس یا یک فرد بزرگتر کمک بگیرند یا اینکه با دقت و رعایت احتیاط کامل عبور کنند.

سرهنگ کلاوشکی تصریح کرد: والدین دقت داشته و به فرزند خود بیاموزند که در طول مسیر رفت و بازگشت به مدرسه از پیاده‌رو تردد کرده و از حرکت در طول خیابان خودداری کنند؛ همچنین به کودکان خطرات احتمالی را گوشزد کرده و بگوییم که دویدن ناگهانی داخل خیابان ممکن است خدای ناکرده به تصادف منجر شود.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راه فاتب با بیان اینکه والدین باید به کودکان بیاموزند که هرگز به افراد غریبه اطمینان نکنند، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید یک تلفن ضروری از والدین و آدرس خود را بلد بوده یا به همراه داشته باشند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.