رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی درست زمینه ارائه خدمات روان‌شناسی و مشاوره را در جامعه بهتر و راحت‌تر سازیم و آسیب‌های اجتماعی ناشی از مشکلات روانشناختی را کاهش دهیم.

تلاش برای تسهیل ارائه خدمات روان‌شناسی و مشاوره

علی فتحی‌آشتیانی در مراسم معارفه خود به عنوان رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور که با حضور وزیر علوم برگزار شد، اظهار کرد: خود را نماینده همه جامعه روان‌شناسی و مشاوره کشور می‌دانم و امیدوارم با ارائه خدمات بهتر رضایت همکاران خود را جلب کنیم.

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی درست زمینه ارائه خدمات روان‌شناسی و مشاوره را در جامعه بهتر و راحت‌تر سازیم و آسیب‌های اجتماعی ناشی از مشکلات روانشناختی را کاهش دهیم.

محمد علی زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص اهمیت خانواده، اظهار کرد: طرح این موضوع توسط رئیس جمهور که مورد استقبال همه کشورها قرار گرفت نشان دهنده اهمیت خانواده در جمهوری اسلامی ایران است و مجموعه روان‌شناسی و مشاوره کشور نیز باید توجه ویژه به حفظ و ارتقاء خانواده را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

وی، افزود: وقتی جمهوری اسلامی ایران توجه به خانواده را به عنوان شعار در یک مجمع بین‌المللی مهم مطرح می‌کند، نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران، سلامت و سعادت را برای کل بشریت آرزو می‌کند.

زلفی‌گل، ضمن تبریک به رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور و اعضاء شورای مرکزی دوره پنجم از تمام دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات به ویژه نمایندگان وزارتین بهداشت و علوم، نمایندگانی از کمیسیون‌های اجتماعی و آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های دیگر که در بحث اجرا و نظارت در این انتخابات دخیل بودند قدردانی کرد.

وزیر علوم ضمن قدردانی از فداکاری‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس، با تاکید بر این که امنیت امروز نظام جمهوری اسلامی بر اثر فداکاری و خون پاک هزاران شهید به دست آمده است، تصریح کرد: همه باید سعی کنیم در راستای ارزش‌های اسلامی و انقلابی فعالیت کنیم و اگر خدایی نکرده از این مسیر منحرف شویم، به شهدا ظلم کرده‌ایم.

ابراهیم نعیمی، نماینده وزیر علوم در هیئت مرکزی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور، در این نشست با ارائه گزارشی از روند برگزاری انتخابات در دوره پنجم، گفت: بر اساس قانون تشکیل سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در سال ۸۲، وزیر علوم متولی برگزاری انتخابات شناخته شده بود و از آن جا که در سال ۹۹ دوره قانونی فعالیت شورای مرکزی دوره چهارم به پایان رسیده و در سال ۱۴۰۱ نیز مدت فعالیت قانونی رئیس سازمان پایان یافته بود، کارشناسان حقوقی و مجموعه دولت این نظر را داشتند که همانند دوره اول باید وزارت علوم، انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور را برگزار کند.

وی، افزود: مدت فعالیت شورای مرکزی دوره چهارم نظام روان‌شناسی و مشاوره، ۴۰ ماه پیش به پایان رسیده بود، اما مقاومت‌های زیادی برای برگزاری انتخابات وجود داشت.

نماینده وزیر علوم در شورای مرکزی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور، ادامه داد: وزارت علوم، مطالبه جامعه روان‌شناسی و مشاوره کشور را شنید و با مصوبه هیئت دولت و با دستور وزیر علوم انتخابات دوره پنجم با هماهنگی مراکز مشاوره دانشگاه‌های کشور برگزار شد که با استقبال جامعه روان‌شناسی و مشاوره کشور مواجه و نسبت به دوره قبل، دو برابر اعضا در انتخابات ۲۷ مرداد سال جاری شرکت کردند.

وی، گفت: این انتخابات در ۵۰ دانشگاه با ظرفیت مراکز مشاوره و با مشارکت دو برابری رأی دهندگان برگزار شد و پس از طی تشریفات قانونی و رأی شورای مرکزی، علی فتحی‌آشتیانی به عنوان رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور انتخاب و حکم وی توسط رئیس جمهور ابلاغ شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.