تامین تجهیزات بندری تا پایان دولت سیزدهم، اتصال بندر شهید رجایی به بندر کاسپین با افتتاح راه‌آهن رشت - کاسپین تا ۳ ماه آینده و رونق اقتصاد دریا در ۲۷ نقطه ساحلی کشور، بخشی از مهمترین اخبار حمل و نقل دریایی در هفته گذشته بود.

تامین تجهیزات بندری تا پایان دولت سیزدهم/اتصال بندر شهید رجایی به بندر کاسپین با افتتاح راه‌آهن رشت - کاسپین

به گزارش قدس آنلاین، مهمترین اخبار حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

تجهیزات بندری تا پایان دولت سیزدهم تامین می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه خط ریلی چابهار به زاهدان ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد از تامین تجهیزات بندر تا پایان دولت سیزدهم خبر داد. وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر استقبال از واگذاری ظرفیت بنادر به بخش خصوصی، عمومی و سرمایه گذاران، محور بعدی کارگروه اقتصاد دریامحور را تکمیل اسلکه‌های رو- رو ریلی در بنادر به ویژه بنادر شمالی کشورو بندر امیرآباد عنوان کرد و گفت:  بندر امیرآباد سرمایه‌گذاری خارجی متقاضی دارد. 

بذرپاش از تأمین تجهیزات بندری تا پایان دولت خبر داد و گفت: منابع لازم برای تکمیل تجهیزات بندری تدارک دیده شده است. سفارش‌گذاری در تولیدکننده داخل و خارج برنامه ریزی شده است. همچنین توسعه سیلوها در بنادر در دستور کار است.

اتصال بندر شهید رجایی به بندر کاسپین با افتتاح راه‌آهن رشت - کاسپین تا ۳ ماه آینده

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اجرای شعار ایران راه گفت: احکام خوبی در سند  اقتصاد دریا محور و برنامه هفتم توسعه تدوین شده است، تلاش می‌کنیم تا سه ماه آینده با  افتتاح راه‌آهن رشت - کاسپین، بندر شهید رجایی به دریای شمال و بندر کاسپین متصل شود.

رونق اقتصاد دریا در ۲۷ نقطه ساحلی کشور

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هم اکنون وزارت راه و شهرسازی با تعیین ۲۷ نقطه در نوار ساحلی برای هم پیوندی استان‌ها برنامه‌ریزی کرده و با شکل گیری اقتصاد دریا در ۲۷ نقطه نوار ساحلی فعالیت های مهی شکل می گیرد.

جمع‌بندی قرارداد بلندمدت هندی‌ها در بندر چابهار به معاون حقوقی رئیس جمهور ارایه می‌شود

علی‌اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در حاشیه این گفتگو عنوان کرد: قرارداد هندی‌ها در بندر چابهار پس از   ۱۰ الی ۱۲ سال بلاتکلیفی جمع‌بندی شد. این جمع‌بندی را برای معاون حقوقی رئیس جمهور تا هفته آینده می‌فرستیم و با تأیید این فرایند کار به سرعت پیش خواهد رفت همچنین همین موضوع را هندی‌ها در داخل کشور خود دنبال می‌کنند.

وی تأکید کرد: فرمت قرارداد با طرف هندی در بندر چابهار نهایی شده است و این قرارداد به هر شکل که باشد منافع ایران را تأمین می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران با سرمایه‌گذاری‌های کلان متعهد به اجرای معاهدات بین‌المللی است

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای قدیمی و مؤثر آیمو به همه کنوانسیون‌های جهانی ملحق شده است و با سرمایه‌گذاری‌های کلان همواره خود را پایبند به تعهدات و الزامات معاهدات بین‌المللی می‌داند.

پهلوگیری نخستین کشتی جنرال کارگو حامل محموله‌های سنگین در بندر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از پهلوگیری نخستین کشتی جنرال کارگو حامل محموله‌های سنگین در بندر بوشهر خبر داد.

تقدیر از ۴۰ دریانورد و فعال صنعت دریانوردی

با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و مدیران ارشد ارگان‌های دریایی، به مناسبت روز جهانی دریانوردی، از دریاییان نمونه کشور در سال ۱۴۰۲ قدردانی شد.

اعلام آمادگی سرمایه‌گذاری برای احداث انبار و مخازن نفتی در مجتمع بندری نگین بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در بخش احداث انبار و مخازن نفتی مجتمع بندری نگین، ۱۵ سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کردند که انتظار می‌رود تا مجوز زیست‌محیطی مجتمع بندری نگین برای مابقی اراضی آن مجتمع به مساحت ۲۷۴ هکتار نیز صادر شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.