همزمان با برگزاری دهمین نمایشگاه حمل‌و نقل ریلی تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به منظور تامین ۱۰۰ لکوموتیو و ۲۵۰۰ دستگاه واگن باری بین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت هلدینگ حمل‌ونقل ریلی بنیادمستضعفان به امضا رسید.

۱۰۰ دستگاه لکوموتیو به ظرفیت ناوگان ریلی کشور اضافه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، شرکت راه‌آهن در ۲ سال اخیر با هدف جبران کمبود ناوگان باری، مسافری و لکوموتیو با تلاش برای ایجاد زیر ساخت مالی درصدد جذب سرمایه گذاری است تا کمبود بلیت مسافری و لکوموتیو را در این حوزه جبران کند.

در همین راستا تفاهم نامه سرمایه گذاری جهت تامین ۱۰۰ دستگاه لکوموتیو و ۲هزار و ۵۰۰ دستگاه واگن باری در حاشیه دهمین نمایشگاه حمل‌و نقل ریلی بین راه آهن جمهوری اسلامی و بنیاد مستضعفان منعقد شد.

«میعاد صالحی»، مدیرعامل راه آهن در مراسم امضای تفاهم‌نامه تصریح کرد: با توجه به اهتمام دولت سیزدهم جهت توسعه حمل‌ونقل ریلی، از ابتدای شروع به کار دولت، پیگیری‌ها جهت مشارکت با بخش‌های دولتی، خصوصی و نهادهای انقلابی آغاز شد و طی یکسال گذشته، با توجه به مذاکراتی که با ریاست بنیادمستضعفان انجام پذیرفت، از سرمایه‌گذاری در حوزه حمل و نقل ریلی استقبال کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با تلاش بنیاد مستضعفان برای ایجاد ساختار جدید، هلدینگ جدید حمل‌و نقل ریلی بنیاد مستضعفان راه‌اندازی و اکنون به مرحله امضای تفاهم‌نامه جهت سرمایه‌گذاری به منظور تامین ۱۰۰ دستگاه لکوموتیو و ۲۵۰۰ دستگاه واگن باری انجامیده است که امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه جهشی در عبور از گلوگاه‌ها در حوزه حمل‌ونقل ریلی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت هلدینگ حمل و نقل ریلی بنیاد مستضعفان نیز بعد از امضای این تفاهم نامه گفته است: حوزه‌ حمل‌ونقل ریلی از جمله حوزه‌هایی است که درصد بازده آن نسبت به سایر حوزه‌ها بالا نیست و نیاز است تا در آن سرمایه‌گذاری صورت پذیرد.

وی گفت: اکنون نواقصی درحوزه ریلی وجود دارد، از جمله اتصال بندر چابهار به زاهدان و چندین پروژه دیگر که نیاز است در آن سرمایه‌گذاری انجام شود.طی جلسه‌ای که اخیرا با بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی برگزار شد و موضوع آن حوزه حمل‌و نقل ریلی است، موضوعات بسیار خوبی مطرح شد که به زودی در خصوص آن، اطلاع رسانی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.