وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز نقش مقاومت در معادلات منطقه و جهان بی بدیل است.

امیرعبداللهیان: امروز نقش مقاومت در معادلات منطقه و جهان بی بدیل است

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان امور خارجه  در نشستی  با حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی طباطبایی و هیأت همراه که به مناسبت تجلیل از مجاهدان در غربت در ایران حضور دارند، ضمن تقدیر از وی، تلاش‌های وی را در راستای فعالیت‌های امام موسی صدر توصیف کرد.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: ویژگی ممتاز سیدعیسی طباطبایی در حمایت و سهم وی در  ارتقای جایگاه مقاومت در لبنان و منطقه و جهان اسلام است.

وزیر امور خارجه ضمن تجلیل و تکریم سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان خاطره‌ای ناگفته از این شهید بزرگوار و سید مقاومت دبیرکل حزب‌الله در زمان تصدی معاونت وزارت خارجه با اشاره به مبارزات و فعالیت‌های موثر و بی بدیل حزب‌الله در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: امروز نقش مقاومت در معادلات منطقه و جهان بی بدیل است.

امیرعبداللهیان ضمن ابراز امیدواری برای استمرار خدمات فرهنگی و اجتماعی این مجاهد فداکار، رحلت همسر مجاهده و مهاجره و صابره را به ایشان و فرزندان آن مرحومه تسلیت گفت.

در این دیدار سید عیسی طباطبایی  نیز ضمن تقدیر از دست اندرکاران همایش مجاهدان غربت، خود را سرباز کوچک امامین انقلاب و خادم مردم ایران و لبنان و فلسطین خواند و جایگاه و خدمات افتخار برانگیز دولت آیت الله رئیس و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در دو سال اخیر و تحول ملموس و قابل تقدیر این دستگاه را ستود.

وب خدمت به مقاومت و حزب‌الله را افتخار خود دانسته و بر استمرار این باور قلبی تا پایان عمر خود تأکید کرد.

در این نشست حجج اسلام تقوی و ملک محمدی نمایندگان فعلی و قبلی مجلس شورای اسلامی و امرودی مشاور فرهنگی وزیر نیز حضور داشتند.

سیدعیسی طباطبایی که به دعوت دبیرخانه تکریم مجاهدان در غربت برای شرکت در هشتمین نشست این همایش دعوت شده بود، خدماتی همچون احداث بیمارستان شهید شیخ راغب حرب، بیمارستان حضرت رسول اعظم (ص) ،تاسیس شبکه المنار، احداث بنای استان مقدس حضرت خویله بنت الحسین علیهماالسلام، احداث مقبره سید عباس موسوی سید الشهدای مقاومت در منطقه نبی شیث (ع)، احداث مدارس و مساجد متعدد در لبنان، ایجاد قریب به ۳۰ مرکز فرهنگی در کشور لبنان از محل کمک خیرین شیعه لبنانی وشیعیان سایر کشورها، تاسیس بانک قرض الحسنه بیت المال، احداث تنها مرکز فرهنگی و عبادی و ورزشی و هنری ویژه ایرانیان در بیروت به نام حضرت امام خمینی (ره) را انجام داده است.

وی همچنین اولین نماینده حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در لبنان و موسس بنیاد شهید و جانبازان و کمیته امداد امام خمینی (ره ) در لبنان و موسس حوزه‌های علمیه حضرت امام مهدی (عج) و موسس مدارس شاهد و اردوگاه امام خمینی (ره) است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.