امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی بزرگترین نعمت است و هیچ چیزی نمی‌تواند جای آن را بگیرد، گفت: اگر ما این نعمت بی‌بدیل را شکر نکنیم دچار عذاب خواهیم شد.

 وحدت، امنیت ملی و اقتصاد جزو مسائل اصلی ماست

به گزارش قدس خراسان، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز ۷ شهریور، در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) بیان کرد: تنها در نظام اسلامی است که انسان می‌تواند بفهمد و سرنوشت خود را رقم بزند،به ملت‌های دیگری که حکومت اسلامی ندارند نگاه کنید و ببینید سرنوشت، اقتصاد و قدرت نظامی این کشورها دست کیست. در این کشورها دین مسخره قدرت‌های حاکم است. 

وی ادامه داد: این در حالی است که در نظام اسلامی ما، رئیس جمهور، نمایندگان مجلس و اعضای شوراها منتخب مردم اند ‌و حتی رهبر هم با رای غیرمستقیم مردم انتخاب می‌شود. در ایران سرنوشت مردم در دست خودشان قرار دارد و این مردم هستند که تصمیم‌گیری می‌کنند چنین امری تنها در نظام اسلامی محقق می‌شود.

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه همچنین تنها در نظام اسلامی است که افراد می‌توانند ظرفیت‌های درونی خود را تکامل و در مسیرهای انسانی قرار دهند، افزود: امروز استعدادهای بسیاری در داخل ایران اسلامی شکوفا می‌شوند؛ همچنین نیروهای مسلح ما نیز صرفا با تکیه بر توان داخلی، به خودکفایی رسیده‌اند. این‌ها از برکات نظام اسلامی است. 

فرزانه با بیان اینکه همچنین قدرت حکومت دینی باعث می‌شود دشمنان از ضربه زدن به دین ناامید شوند، عنوان کرد: آمریکا بزرگترین ابرقدرت دنیاست که مدام ما را تهدید می‌کند و می‌گوید تمام گزینه‌ها روی میز است‌، اما تا کنون هیچ غلطی نتوانسته است علیه ما انجام دهد. این گزینه‌ها روی میز می‌ماند، موریانه آن‌ها را می‌خورد و آمریکا هیچ غلطی هم نمی‌تواند بکند. این‌ از قدرت حکومت اسلامی است و اگر ما چنین حکومتی نداشتیم، آمریکا به راحتی می‌توانست هر کاری را علیه ما انجام دهد. 

وی با بیان اینکه همچنین وجود حکومت اسلامی در ایران باعث شده است که سایر ملت‌ها از ما الگو بگیرند، اضافه کرد: اگر در کشور ما حکومت اسلامی وجود نداشت، امروز جبهه مقاومت هم نبود. یمن، عراق، حزب‌الله لبنان و... همه با الهام‌گیری از نظام اسلامی ایران قدرت پیدا کرده‌اند. 

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی بزرگترین نعمت است و هیچ چیزی نمی‌تواند جای آن را بگیرد، گفت: اگر ما این نعمت بی‌بدیل را شکر نکنیم، دچار عذاب خواهیم شد. شکر این نعمت با سه کار انجام می‌شود، اول اینکه مسئولین باید در سختی‌ها و معیشت با مردم همراه باشند. چگونه یک مسئول می‌تواند به این مردم خدمت کند، در حالیکه معیشتش با مردم متفاوت است. 

فرزانه با تاکید بر اینکه همچنین ریشه‌کنی فساد و تبعیض و همچنین مقابله با دشمن از دیگر کارهایی است که برای شکر نعمت جمهوری اسلامی لازم است، افزود: دشمن با وجود تمام شکست‌هایی که خورده، هنوز ناامید نشده و در حال جنگ با ماست‌. بنابراین مراقبت نسبت به توطئه‌های دشمن هم برای مردم و هم برای مسئولین لازم است‌.

وی با تاکید بر اینکه امروز وحدت، امنیت ملی و اقتصاد جزو مسائل اصلی ماست، عنوان کرد: اگر از این مسائل غفلت کنیم، ضربه می‌خوریم‌. ما در حال رشد هستیم و دشمن در حال افول‌. نظام ما بر روی خون ۳۰۰ هزار شهید استوار مانده است و هرگز از بین نخواهد رفت، مگر اینکه ما شکر این نعمت را به جا نیاوریم‌. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.