سفیر مصر در اتریش و نماینده قاهره در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصویب نامگذاری کشور فلسطین به صورت رسمی در این سازمان را یک قطعنامه تاریخی خواند و گفت که این مسأله بیانگر پیروزی آرمان ملت فلسطین است.

سفیر مصر در آژانس: تصویب نامگذاری فلسطین، یک تصمیم تاریخی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «محمد الملا» همچنین گفت که تصویب این نامگذاری با حمایت کامل گروه ۷۷ و چین صورت گرفت.

وی اضافه کرد: تصویب این نامگذاری سهم زیادی در افزایش همکاری دولت فلسطین با آژانس و دیگر کشورها در زمینه فناوری و علوم هسته‌ای است که همگی در راستای منافع آحاد ملت فلسطین است.

سفیر مصر تصریح کرد که به رسمیت شناخته شدن حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود و تشکیل یک کشور مستقل براساس قطعنامه‌ی ۱۹۴۷ سازمان ملل متحد برای جامعه جهانی یک انتخاب نیست، بلکه یک وظیفه اخلاقی، سیاسی، راهبردی و حقوقی است.

صلاح عبدالشافی سفیر خودگردان فلسطین در اتریش و نماینده دائم آن در آژانس نیز پنجشنبه شب از کشورهایی که به قطعنامه نامگذاری رسمی فلسطین در آژانس رأی مثبت دادند، قدردانی کرد و از کشورهای مخالف این قطعنامه نیز خواست که در موضع گیری خود تجدید نظر کرده و به قطعنامه‌های قانونی و مشروع بین‌المللی و حقوق بشر احترام بگذارند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داد که کنفرانس عمومی این سازمان روز پنجشنبه قطعنامه مصر به نمایندگی از فلسطین برای تصویب نامگذاری کشور فلسطین به صورت رسمی در آژانس را تصویب کرده است.

این تصمیم آژانس بین المللی انرژی اتمی در جریان شصت و هفتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اتریش گرفته شد.

آژانس گزارش داد که کنفرانس عمومی این سازمان روز پنجشنبه قطعنامه مصر به نمایندگی از فلسطین برای تصویب نامگذاری کشور فلسطین به صورت رسمی در آژانس را تصویب کرده است.

براساس این گزارش و بدون اشاره به جزییات آن، آژانس امتیازات و حقوق مهمی دیگری نیز به فلسطین داده است.

خبرگزاری وفا فلسطین اعلام کرد که ۹۲ کشور در راستای حمایت از پیش نویس قطعنامه تحت عنوان «وضعیت فلسطین» در آژانس بین المللی انرژی اتمی رأی دادند، درحالی که ۲۱ کشور دیگر به این قطعنامه رأی ممتنع داده و تنها پنج کشور مخالفت خود را با آن اعلام کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.