مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی فارس گفت: جبهه امت اسلامی با حفظ وحدت و انسجام و با روحیه اصلاح گری به سمت اهداف اسلام و انقلاب گام برداشته و دشمن را نا امید کرده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی فارس : وحدت امت اسلامی دشمن را ناامید کرده است

به گزارش قدس آنلاین، شب گذشته مراسم آغاز هفته وحدت با حضور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی فارس،روحانیون و علمای شیعه و سنی در عمادشهر مرکز بخش صحرای باغ لارستان برگزار شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات فارس در این مراسم با اشاره به ضرورت تقویت وحدت در میام امت اسلامی اظهار داشت: ظرفیت وحدت و همدلی ظرفیتی بسیار عظیم و گسترده است، وحدت باید جبهه مستحکمی دربرابر آسیب ها و دشمنی ها باشد، وحدت باید کارآمد باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قانع افزود: یکی از جنبه های کاربردی شدن وحدت این است که جامعه متحد اسلامی در مسیر رسیدن به اهداف اسلام و انقلاب فعالانه عمل کند، در برابر دشمنی ها و جنگ شناختی حضوری فعال داشته باشد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن که به ضرورت اصلاح گری در جامعه پرداخته است گفت:  خداوند در سوره هود اشاره به یک سنت راهبردی می کند که سنت خدا بر این است که اساسا خدا قومی را که اهل اصلاح گری باشد هلاک نمی کند، نه اینکه انسان خیال کند با صرف صالح بودن کار تمام است بلکه باید مصلح بود و در میان جامعه اصلاح گری کرد، در سوره مبارکه اعراف خداوند اصحاب سبط را نام می برد کسانی که ماهیگیری شنبه بر آنها حرام بود یک عده از این قوم بر خلاف فرمان خدا عمل می کردند، در مقابل این افراد یک عده آمدند و امر به معروف کردند که این کار معصیت است و خلاف فرمان الهی است. گروه سوم کسانی بودند که نه مرتکب این گناه شده بودند و نسبت به آن گروهی هم که دستور خدا را نادیده گرفته بودند، بی خیال بودند و در آخر فقط کفقط کسانی که اصلاحگر بودند نجات یافتند و حتی دسته سوم که سکوت کردند هم به عذاب گرفتار شدند!

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی فارس انسان ها را نسبت به سرنوشت یکدیگر مسئول دانست و عنوان داشت: روابط اجتماعی انسان ها که در آیه پایانی سوره آل عمران نیز به آن اشاره شده است نشان می دهد که همه در برابر هم مسئول هستیم، همه ما در یک جامعه هستیم، نسبت به هم وظیفه داریم، نسبت به توصیه به یکدیگر وظیفه داریم، جبهه متحد اسلامی باید اتحاد و انسجام خود را در روحیه اصلاح گری نشان دهد.

حجت الاسلام و المسلمین قانع با اشاره به هجمه گسترده دشمن بر علیه جمهوری اسلامی تصریح کرد: ما دشمنان گسترده ای داریم، مقام معظم رهبری می فرمایند که دشمن دشمنی اش را انجام می دهد زمانی ما می توانیم مقاوم عمل کنیم که خیرخواه همدیگر باشیم و با نصرت الهی پیروز می شویم.

وی افزود: سال گذشته یک هجمه پیچیده ای علیه جمهوری اسلامی شکل گرفت که بسیار دقیق هم شکل گرفته بود، دشمن روی پنج خط فرضی جامعه متحد ایرانی تمرکز کرد،گسل های مذهبی، قومیتی، جنسیتی، طبقاتی و  رده سنی همه خط های فرضی دشمن بود که فکر می کرد با تحریک لین گسل ها می تواند جمهوری اسلامی را از پای درآورد، دشمن با سوءاستفاده از ماجرای درگذشت مهسا امینی همه این پنج گسل را یک جا دید و آن را به بهانه برای آشوب و اغتشاش تبدیل کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قانع با تقدیر از فعالیت های دولت سیزدهم بر ضرورت حل مشکلات مردم در سایه رفع ضعف مدیریت ها تأکید کرد.

تأکید بر مشترکات پرهیز از تفرقه

امام جمعه عمادشهر در مراسم هفته وحدت در عمادشهر اظهار داشت: برای ما مایه مباهات و شرف است که مسلمان و پیرو حضرت محمد(ص) هستیم،ما سلمان ها اشتراکات فراوانی داریم که به ابتکار حضرت امام با اتکا به این مشترکات میلاد حضرت رسول هفته وحدت نامیده شد تا شاهد مودت مسلمانان باشیم.

شیخ احمد قتالی افزود: باید قومیت ها و اختلاف سلیقه کنار گذاشته شود، به تأسی از پیامبر، ائمه هدی و صحابه بزرگوار پیامبر راه وحدت را در پیش بگیریم، وحدتی که کارآمد باشد.

این عالم اهل سنت با اشاره به سابقه طولانی وحدت در لارستان گفت: در جنوب فارس به ویژه منطقه لارستان وحدت در میان مسلمانان مثال زدنی و دارای سابقه طولانی است، زعامت و رهبری بزرگوارانی  آیت الله آیت الهی ایت الله آیت الله موسوی لاری، جناب فقیهی، مجتهدین عزیز، همراهی خیرین و مسئولین این وحدت در میان جامعه ما تجلی یافته است.

سید احمد قتالی با اشاره به مشکلات معیشتی در جامعه عنوان داشت: از مسئولین محترم تقاضا داریم که با تدبیر خویش و رفع ضعف های مدیریتی مسائل اقتصادی مردم را حل کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.