فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: خودباوری و اتکا به خود توسط جوانان، کلید خودکفایی کشور در حوزه‌ صنایع دفاعی و سایر حوزه‌های علمی است.

فرمانده سپاه روح‌الله: خودباوری کلید خودکفایی کشور در حوزه صنایع دفاعی است

به گزارش قدس آنلاین،  سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» روز شنبه در جمع کارکنان منابع طبیعی استان مرکزی در اراک، افزود: امروز پیشرفت‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف با تلاش و کوشش جوانان در کشور حاصل شده که این توفیقات و خودکفایی که در حوزه صنایع دفاعی، با وجود تحریم‌های دشمن علیه مردم به وجود آمده، نشان از باور «ما می‌توانیم» است.

وی ادامه داد: ملت ایران تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه پزشکی و درمانی به بیگانگان وابسته بود و امروز جمهوری اسلامی به برکت انقلاب اسلامی در حوزه توریسم درمانی جزو کشورهای برتر به شمار می‌رود و در عرصه صنعت نیز صنایع کوچک و بزرگی بسیاری در کشور فعال شده‌است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: بیش از ۶۷ درصد جمعیت کشور پیش از انقلاب در روستا و فقر مطلق زندگی می‌کردند و امروز به برکت انقلاب اسلامی و با وجود فشارها و تحریم‌های ظالمانه دشمنان انقلاب در مدت ۴۴ سال گذشته، جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، علمی و امنیتی پیشرفت‌های بسیاری را به دست آورده‌است.

سردار کریمی افزود: دشمنان ملت ایران از دهه ۷۰ تمرکز خود را در جنگ نرم گذاشته‌اند و برای رسیدن به اهداف خود، به ابزارها و تکنولوژی‌های جدید متوسل شده‌اند.

وی ادامه داد: دشمن در راستای خصومت‌های مغرضانه خود با تمام امکانات سخت افزاری و نرم‌افزاری تلاش فراوانی دارد، یک جنگ شناختی نابرابر در بستر فضای مجازی و رسانه‌ای پدید آورد و به دنبال ایجاد شبهه، اختلاف‌افکنی و وارونه کردن ارزش‌ها است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اضافه کرد: امروز پس از چهار مرحله جنگ سرد، سخت، نیمه سخت و نرم، کشورها وارد پنجمین مرحله جنگ سلطه با عنوان «جنگ شناختی» شده‌اند و فرهنگ‌سازی و هوشیاری در این فضا نقش مهمی در خنثی کردن توطئه‌های دشمن به همراه دارد.

استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید والامقام در راه اسلام و قرآن اهدا کرده‌ است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.