معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جنگ عراق با ایران که همه قدرت های جهانی در آن شرکت داشتند یک جنگ جهانی بود، برای همین باید بگوییم در قرن گذشته سه جنگ جهانی رخ داد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران: جنگ تحمیلی یک جنگ جهانی بود

به گزارش قدس انلاین، سردار یدالله جوانی، ظهر شنبه در آخرین روز هفته دفاع مقدس گفت: جنگی که همه قدرت‌های جهانی در آن شرکت داشته باشند، جهانی است، برای همین بهتر است بگوییم در قرن گذشته سه جنگ جهانی رخ داد که دو جنگ اول بین قدرت‌ها و جنگ سوم، جنگ همه قدرت‌ها با یک ملت بیدار شده و به استقلال رسیده بود.

وی گفت: صدام با تصور رسیدن به غنایم و اینکه با قدرتمندتر شدن، رهبر جهان عرب می‌شود؛ فریب خورد و دلیل این جنگ به اهتزار درآمدن پرچم اسلام بود که اسلام ناب معادلات آنها را بر هم می‌زد.

سردار جوانی با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی ادامه داد: کشورهای غربی، نمی‌خواستند پرچم اسلام بالا بماند؛ اسلامی که منشأ تحول و پیشرفت و آبادانی است و قدرت تمدن سازی دارد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دومین دلیل جنگ را اهتزاز پرچم اسلام در سرزمینی دانست که به لحاظ موقعیت جغرافیایی بی نظیر است و یادآور شد: وقتی اسلام در این کشور قد علم کرد و جمهوری اسلامی استقرار یافت؛ همه قدرت‌ها گفتند این صدا را باید خاموش کرد؛ قدرت‌ها می‌خواستند این پرچم به زیر کشیده شود اما الان در سال ۴۵ انقلاب هستیم.

وی گفت: ملت ایران از لحظه پیروزی تا امروز در یک جنگ مستمر بوده و هر مقطع آن مختصاتی داشته اما استعدادهای ملت شکوفاتر شده و اکنون به قله نزدیک شدیم.

سردار جوانی فهم جمله "به قله نزدیک شدیم" را مهم ارزیابی کرد و گفت: برخی می‌گویند قله چیست؛ مشکل معیشت و خودرو و بیکاری جوانان را حل نکردید کدام قله؟ در حالی که قله‌بینی بصیرت می‌خواهد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنان به طور دقیق می‌بینند که ما به قله نزدیک می‌شویم. چراکه آنها پیشرفت‌های کشورمان از جمله عضویت در باشگاه هسته‌ای، قدرت دفاعی و تسلیحاتی و… را می‌بینند.

وی تصریح کرد: تنها کشورِ دارای پرچم و اندیشه برای بشر ایران است و صهیونیست‌ها به اذعان خود در حال انحلال هستند و بحران‌های جدی در داخل خود دارند و موج مهاجرت معکوس جابجایی قدرت از غرب و به شرق و … همه حاکی از این است به قله نزدیک هستیم و این یعنی شهادت‌ها و ایثارگری‌ها و.‌. در حال به ثمر نشستن است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.