ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با انتشار پیامی فرا رسیدن هفتاد و چهارمین سالروز تاسیس جمهوری خلق چین را به دولت و مردم این کشور تبریک گفت و تاکید کرد که روابط مسکو و پکن در روح مشارکت همه جانبه و همکاری استراتژیک در حال توسعه است.

پوتین: روابط روسیه و چین در روح مشارکت همه جانبه در حال توسعه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، در پیام پوتین که در تارنمای خبری کاخ کرملین منتشر شده، آمده است: آقای شی جین پینگ دوست عزیزم صمیمانه ترین تبریکات خود را به مناسبت هفتاد و چهارمین سالروز تأسیس جمهوری خلق چین به شما تقدیم می‌کنم.

وی خطاب به رئیس جمهور چین گفته است: تحت رهبری شما، چین با اطمینان در مسیر توسعه اجتماعی، اقتصادی، علمی و فناوری حرکت می‌کند.

رئیس جمهور روسیه افزود: روابط روسیه و چین ماهیت یک مشارکت همه جانبه و تعامل استراتژیک است. مسکو و پکن در همه زمینه‌ها همکاری موثری دارند و تلاش‌ها را در امور بین المللی به طور مؤثر هماهنگ می‌کنند.

پوتین تاکید کرد که مطمئن است مذاکرات آتی بین رهبران دو کشور در نشست بین المللی یک کمربند و یک جاده به گسترش بیشتر دامنه روابط سازنده روسیه و چین به نفع دو ملت دوست کمک خواهد کرد. همچنین به تضمین امنیت و ثبات در قاره اوراسیا و در سراسر جهان کمک می‌کند.

رئیس جمهور روسیه همچنین برای رئیس جمهور چین سلامتی، سعادت و موفقیت روزافزون و برای شهروندان جمهوری خلق چین شادی و سعادت آرزو کرد.

قرار است پوتین رئیس جمهور روسیه در ماه آینده برای شرکت در سومین نشست «یک کمربند، یک جاده» به چین سفر کند.

خبرگزاری رویترز مدعی شده است که مقامات ارشد روسیه در حوزه انرژی و روسای شرکت‌های بزرگ نفتی روسیه، پوتین را در سفر چین همراهی می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.