فرماندار سرپل‌ذهاب گفت : با حمایت دولت عملیات جهادی گازرسانی به روستاهای این شهرستان سرعت گرفته است به طوری که فقط طی پنج ماه گذشته با فعالیت ۱۴ گروه پیمانکاری ۸۰ روستای منطقه در دشت‌ذهاب و پشت تنگ از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

گازرسانی به ۸۰ روستای سرپل‌ذهاب

به گزارش قدس آنلاین، صدراله بابلی افزود: عملیات گازرسانی به ۹۳ روستای شهرستان سرپل ذهاب در ۱۵ اردیبهشت ماه امسال با تاکید استاندار کرمانشاه و برنامه محرومیت زدایی دولت از روستاهای منطقه، آغاز شد و با کار شبانه روزی توسط شرکت گاز اکنون ۸۰ روستای این شهرستان با ۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال گاز رسانی شده و آماده بهره برداری است.

وی اظهار کرد: همچنین تا آبان ماه امسال نیز عملیات گازرسانی به ۱۳ روستای باقی مانده از توابع بخش مرکزی به اتمام می رسد و سرپل ذهاب از نظر گازرسانی به یکی از شهرستان های سبز استان کرمانشاه تبدیل می شود و از این رو تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز بهره مند می شوند.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب در ادامه گفت: متاسفانه در گذشته توجه کافی به بحث گازرسانی در پشت تنگ‌ذهاب و دشت ذهاب این شهرستان نشده بود ولی امسال کار جهادی در بحث گازرسانی در منطقه صورت گرفته و از استاندار کرمانشاه و شرکت گاز در راستای اهتمام به این موضوع قدردانی می کنم.

بابلی ادامه داد: از مجموع ۲۲۶ روستای این شهرستان ۲۰۹ روستا دارای سکنه و ۱۷ روستای منطقه واقع در حریم مرز خالی از سکنه هستند که توسعه روستاها و محرومیت زدایی از سطح آن ها برای برخورداری روستاییان یکی از برنامه های دولت است.

فرماندار سرپل ذهاب در بخش دیگری از سخنانش به طرح روکش آسفالت راه اصلی جاده ای مسیر سامانه سد هواسان به ازگله که بخشی از آن در حوزه جغرافیایی سرپل ذهاب و بخشی در شهرستان ثلاث باباجانی واقع شده اشاره کرد و گفت: این جاده به طول حدود ۱۲ کیلومتر با اعتبار سه هزار میلیارد ریال انجام شده و به عنوان یکی از اقدامات جهادی دولت آماده بهره برداری است.

بابلی افزود: سد هواسان در ۳۰ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب از نوع خاکی با هسته رسی با حدود ۵۱ متر ارتفاع و ظرفیت مخزن ۱۸۸ میلیون متر مکعب، نقش مهمی در رونق تولید محصولات کشاورزی و اشتغال این شهرستان دارد.

وی ادامه داد: احداث جاده دسترسی به این سد به دلیل زیر آب رفتن جاده قدیم سد هواسان به طول ۱۲ کیلومتر زیر بار رفت و امسال با یک کار جهادی و شبانه روزی تکمیل شد.

سد هواسان در دل طرح گرمسیری قرار دارد. این طرح که بزرگترین طرح عمرانی کشور با ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست و آب رودخانه سیروان را از طریق تونل نوسود از منطقه ازگله خارج و زمین‌های منطقه را تا دهلران و مهران در استان ایلام آبیاری می‌کند.

با اجرای طرح سامانه گرمسیری حدود ۹۰۰ میلیون متر مکعب آب در اختیار استان های کرمانشاه و ایلام قرار می گیرد که در این طرح ۵۰ هزار هکتار از زمین های دیم شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین به آبی تبدیل می شود ضمن اینکه از این میزان، ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب نیز سهم بخش صنعت است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.