کنفدراسیون اتحادیه‌های تجاری ترکیه اعلام کرد که در ماه سپتامبر و برای سومین ماه متوالی، خط گرسنگی از حداقل حقوق‌ها در ترکیه بیشتر بوده است.

خط گرسنگی از حداقل حقوق‌ها در ترکیه بالاتر رفت

‌به گزارش قدس آنلاین به نقل از دووار، کنفدراسیون اتحادیه‌های تجاری ترکیه گزارش داد که خط گرسنگی در این کشور، که نشان‌دهنده حداقل هزینه مورد نیاز برای جلوگیری از گرسنگی کشیدن یک خانواده 4 نفره است، در ماه سپتامبر به 13 هزار و 334 لیر معادل 486 دلار رسیده که 70 دلار بیشتر از حداقل حقوق‌ها در این کشور است.

این سومین ماه است که شاهد بیشتر بودن خط گرسنگی نسبت به حداقل حقوق‌ها در ترکیه هستیم، البته برای نیمه دوم امسال، دولت ترکیه حداقل حقوق‌ها را 34 درصد بالا برد و به 11 هزار و 442 لیر معادل 416 دلار رساند. از طرفی کاهش ارزش لیر موجب شده است فقط در یک ماه ارزش دلاری حداقل حقوق‌ در این کشور 13 دلار کاهش یابد.

خط فقر نیز در ترکیه در ماه سپتامبر 43 هزار 433 لیر معادل 1584 دلار محاسبه شده که 4 برابر حداقل حقوق‌ در این کشور است. خط فقر نشان‌دهنده هزینه مورد نیاز یک خانواده 4 نفره برای زندگی سالم و مکفی است که مخارج اساسی آنها از البسه گرفته تا اجاره خانه، آب، برق، حمل و نقل و تحصیل را پوشش می‌دهد.

در 12 ماه گذشته هزینه تامین مایحتاج غذایی یک خانواده 4 نفره در ترکیه 106 درصد افزایش یافته است و بین ژانویه سال 2021 تا سپتامبر 2023 هزینه ماهانه مواد غذایی خانوارها در این کشور 5 برابر شده است.

کنفدراسیون مذکور اعلام کرده که افزایش اعمال مالیات های غیرمستقیم و بالا بردن تدریجی مالیات بر درآمد در ماه‌های گذشته موجب کاهش هرچه بیشتر درآمد واقعی خانوارهای ترکیه‌ای شده است.

پایان پیام/‌

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.