مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد از کاهش برداشت ۵۰ درصدی پسته نسبت به سال قبل در این شهرستان خبرداد.

کاهش ۵۰ درصدی برداشت محصول پسته در شهرستان خلیل آباد

محمود شبان در گفت‌وگو با قدس خراسان اظهار کرد: با پایان یافتن زمان برداشت پسته در شهرستان خلیل آباد، کمتر از سه هزار تن پسته از باغات این شهرستان برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با بیان اینکه در سال قبل بیش از ۵ هزار تن پسته از باغات پسته در این شهرستان برداشت شد، افزود: خلیل آباد از نظر سطح زیر کشت دارای سه هزار و ۲۰ هکتار باغات پسته است که  امسال تولید پسته شهرستان به حدود سه هزار تن هم نمی‌رسد.

وی عمده ارقام را شامل فندقی، اکبری، احمد آقایی، کله قوچی، بادامی و سفید برشمرد که فندقی و بادامی بیشترین فراوانی در بین ارقام دیگر در منطقه را دارد.

شبان، دهستان کویر بخش ششطراز شهرستان را عمده تولید کننده پسته نام برد و با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری با توجه به کاهش نزولات آسمانی، بروز خشکسالی، افزایش بی سابقه دما و در نتیجه آن بالا رفتن شوری آب و از طرف دیگر خاموشی متناوب چاه موتورها موجب تنش زیادی به درختان و کاهش ۵۰درصدی محصول پسته شد،گفت: پسته یک محصول صادراتی است.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد به کشاورزان توصیه کرد برای جلوگیری از خشک شدن درختان و نیز کاهش محصول از روش‌های نوین آبیاری در باغات و مزارع خود استفاده کنند و در این راستا تسهیلاتی در اختیار تولید کنندگان قرار می‌گیرد.

خبرنگار: حسین نوری

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.