رئیس سازمان الحشد الشعبی ضمن قدردانی از حمایتهای نخست وزیر عراق برای برگزاری مراسم اربعین، تأکید کرد که الحشد اجازه نمی‌دهد امنیت و ثبات عراق از بین برود.

الحشد الشعبی: در کنار دولت، به ملت عراق خدمت می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، فالح الفیاض رئیس سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق بعد از ظهر امروز یکشنبه تأکید کرد که این سازمان در کنار دولت، در خدمت همه مردم عراق است.

شبکه خبری الفرات به نقل از الفیاض گزارش داد، قهرمانان الحشد الشعبی در جریان مراسم اربعین، خدمات زیادی به زائران ارائه کردند و ما نیز از حمایتهای نخست وزیر محمد السودانی برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم، کمال قدردانی را داریم.

محمد التمیمی از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی ششم شهریور ماه خبر داد که فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق، درباره تأمین امنیت مراسم اربعین، نشست مهمی با فرماندهان الحشد و نیروهای امنیتی برگزار کرد.

التمیمی با بیان اینکه نیروهای الحشد الشعبی هم میزان آماده‌باش خود را افزایش داده‌اند و چهار هزار نیرو مستقر کرده‌اند، تصریح کرد: الحشد الشعبی تمامی امکانات خود را برای نقل و انتقال زائران از المنذریه و سایر مناطق به کار گرفته است. مهمترین بخش طرح حمایت از زائران در مناطق تحت کنترل الحشد در خانقین تا مناطق حمرین است.

الفیاض در ادامه با بیان اینکه نیروهای الحشد الشعبی در خط مقدم مقابله با هر خطری قرار دارند که عراق با آن مواجه شده است، تصریح کرد: در پروژه خدمت‌رسانی که نخست وزیر کلید زده است، الحشد بخشی مهمی از آن به شمار می‌رود و دوشادوش دولت، به مردم کمک خواهیم کرد.

وی در پایان به دشمنان عراق هشدار داد که الحشد الشعبی هرگز اجازه نخواهد داد امنیت و ثبات ملت این کشور به بازی گرفته شود.

اخیرا کنترل مرزهای عراق و جمهوری اسلامی ایران به نیروهای الحشد الشعبی سپرده شده است. تحسین الخفاجی سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق گفت: کنترل مرزهای عراق با همه کشورهای همسایه در دست نیروهای مرزبانی و سازمان الحشد الشعبی است. این نیروها وظیفه حمایت از مرزها را بر عهده دارند.

وی همچنین تأکید کرد که هیچ نیروهای خارجی وجود ندارد که برای حمایت از مرزهای عراق، با نیروهای امنیتی این کشور همکاری داشته باشد.

به دنبال هشدارهای مکرر ایران درباره فعالیت‌ گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در خطوط مرزی با عراق، فرماندهی مرزبانی عراق، شهریور ماه گذشته خبر داد که فرایند مبارزه با این گروه‌ها آغاز شده و نیروهای مرزبانی عراق یک منطقه را از کنترل آن‌ها خارج کرده‌اند.

توافقنامه همکاری‌های مشترک امنیتی ایران و عراق ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ توسط «علی شمخانی» دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر عراق در بغداد امضا شده است. ضرب‌الاجل تعیین‌شده در این توافق در تاریخ ۲۸ شهریور ماه جاری به پایان رسید. پیش از پایان این مهلت، تروریست‌های تجزیه‌طلب پس از خلع سلاح و تحویل سلاحهای سنگین خود، به 5 اردوگاه در داخل کردستان عراق منتقل شدند.

پایان پیام/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.