سئول می‌گوید کره شمالی هرگز رسما به عنوان کشور دارای سلاح هسته‌ای به رسمیت شناخته نخواهد شد.

هرگز کره شمالی را به عنوان کشور هسته‌ای به رسمیت نمی‌شناسیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی هرگز رسماً به عنوان یک کشور دارای سلاح هسته‌ای به رسمیت شناخته نخواهد شد و در صورت ادامه تحریم‌های بین المللی علیه پیونگ یانگ، سئول به طور کامل از این تحریم‌ها تبعیت خواهد کرد. کره جنوبی همچنین هشدار داده است که در صورتی که کره شمالی بدنبال توسعه سلاح‌های هسته‌ای باشد، تحریم‌های بین المللی علیه این کشور نیز گسترش خواهد یافت.

پیش از این خبرگزاری دولتی کره شمالی KCNA به نقل از «چو ریونگ هه»، رئیس کمیته دائمی مجلس عالی خلق گزارش داده بود که کره شمالی برای تضمین حقوق موجودیت و توسعه این کشور و حفظ صلح و ثبات در منطقه سلاح‌های هسته‌ای بیشتری تولید می‌کند.

کره‌جنوبی در واکنش گفته است: «جامعه بین‌المللی به وضوح توسعه و تحرکات هسته‌ای و موشکی کره شمالی را ممنوع می‌کند… صرف نظر از اقدامات و ادعاهای کره شمالی، در اختیار داشتن تسلیحات هسته‌ای این کشور هرگز به رسمیت شناخته نخواهد شد و تحریم‌های جامعه بین‌الملل عمیق‌تر خواهد شد.»

از زمان اولین آزمایش هسته‌ای کره شمالی در سال ۲۰۰۶، شورای امنیت سازمان ملل چندین قطعنامه را تصویب کرده است که تحریم‌هایی را علیه پیونگ یانگ به دلیل توسعه برنامه هسته‌ای این کشور اعمال می‌کند. این اقدامات محدودکننده شامل تحریم عرضه تسلیحات به این کشور، ممنوعیت یا محدودیت صادرات زغال سنگ، نفت، مواد خاکی کمیاب کره شمالی و همچنین تحریم بخش مالی است.

هفته گذشته نیز یک سال پس از تصویب قانونی از سوی شورای قانونگذاری پیونگ یانگ مبنی بر اینکه کره شمالی یک کشور دارای سلاح هسته‌ای است، پارلمان کره شمالی قانونی را تصویب کرد که این کشور را به عنوان یک کشور دارای سلاح هسته‌ای معرفی می‌کند.

خبرگزاری کره شمالی اعلام کرد که پارلمان این کشور امروز پنج شنبه متمم قانون اساسی را تصویب کرد که وضعیت این کشور را به عنوان یک قدرت هسته‌ای تضمین می‌کند.

خبرگزاری کره شمالی به نقل از «کیم جونگ اون» رهبر این کشور در نشست مجمع خلق که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه برگزار شد، گفت: سیاست ایجاد قدرت هسته‌ای برای جمهوری دموکراتیک خلق کره دائمی شده و به یکی از بندهای قانون اساسی تبدیل شده است که هیچکس نمی‌تواند آن را نقض کند.

کیم تصریح کرد: گنجانده شدن وضع هسته‌ای در قانون اساسی یک رویداد تاریخی است که اهرم سیاسی قدرتمند را برای افزایش قابل توجه قابلیت‌های دفاعی ملی فراهم می‌کند.

رهبر کره شمالی تأکید کرد: تسریع در روند نوسازی تسلیحات هسته‌ای به منظور حفظ قاطعانه مزیت بازدارندگی راهبردی، امری مهم است و این اقدام برای مقابله با تهدیدات ژاپن، کره جنوبی و آمریکا ضروری است.

این خبر در حالی است که «کیم سونگ» (Kim Song) سفیر کره شمالی در سازمان ملل در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی این نهاد هشدار داد: تنش در شبه جزیره کره شرایط را به آستانه جنگ هسته‌ای نزدیک کرده است. سفیر کره شمالی در سازمان ملل در سخنان خود، آمریکا و تنش آفرینی‌های این کشور را عامل اصلی بروز مشکلات در شبه جزیره کره مورد تأکید قرار داد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.