کره شمالی آژانس بین المللی انرژی اتمی را برای انتقاد از پیشرفت هسته ای پیونگ یانگ محکوم کرد و آن را توطئه آمریکا و متحدانش خواند.

کره شمالی قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی را محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، در شصت و هفتمین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین که هفته گذشته برگزار شد اعضای آژانس قطعنامه ای تصویب کردند و خواستار تعلیق برنامه سلاح های هسته ای کره شمالی و پایبندی به التزامات قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل شدند.

سخنگوی وزارت انرژی هسته ای کره شمالی در بیانیه مطبوعاتی که از سوی خبرگزاری این کشور منتشر شد گفت: «ما به شدت رفتار غیرعادی آژانس اتمی انرژی را که کاملا به سمت سازمانی در خدمت آمریکا درآمده و از برنامه های ابتدایی به عنوان سازمانی بین المللی تقلیل یافته محکوم و رد می کنیم. »

وی تاکید کرد کره شمالی از سال ۱۹۹۴ از آژانس بین المللی انرژی اتمی کنار رفته و این سازمان نه صلاحیت و نه توجیهی برای دستور دادن به کره شمالی درباره حق حاکمیتش دارد. تا زمانی که سلاح های هسته ای آمریکا و نیروهای جنگ افروز امپریالیست در این زمین وجود دارند، موضع کره شمالی به عنوان کشوری هسته ای غیرقابل تغییر باقی خواهد ماند و کره شمالی هرگز اقدامات نیروهای متخاصم را درباره حق حاکمیتش تحمل نخواهد کرد.

این مقام سیاسی کره شمالی با اشاره به رافائل گروسی دبیرکل آژانس، وی را برای ایجاد "فضایی در راستای فشار کره شمالی" و اشاعه اخبار دروغی برای چاپلوسی در برابر آمریکا و غرب درباره هفتمین آزمایش اتمی کره شمالی که بزودی اتفاق می افتد سرزنش کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.