نویسنده لبنانی در خصوص آزادی زنان در ایران گفت: اگر با یک نگاه واقع‌گرایانه به وضعیت زنان در ایران نگاه کنیم، می‌بینیم زندگی آزادانه‌ای دارند و می‌توانند در فعالیت‌های مختلف شرکت کنند. زنان ایران از حقوق خود آگاه برخوردارند. 

زنان ایران از حقوق خود آگاه برخوردارند

به گزارش قدس خراسان، اختتامیه جشنواره رسانه خورشید با حضور خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای استکبارستیز از سراسر جهان، هشتم مهر ماه در مشهد برگزار شد.

در این جشنواره ۱۰۰ خبرنگار و فعال رسانه‌ای از ۴۰ کشور در مشهد حاضر شدند و پس از زیارت حرم مطهر رضوی، برگزاری اختتامیه و بازدید از جاذبه‌های دیدنی مشهد، عصر نهم مهر ماه مشهد را به مقصد تهران ترک کردند.

یک فعال رسانه‌ای از کشور اروگوئه در حاشیه حضورش در مشهد در گفت‌وگو با قدس خراسان بیان کرد: من تاکنون پنج بار به مشهد آمده‌ام و آخرین سفرم پیش از این به سال ۲۰۱۲ برمی‌گردد.

کیوآ اسمیت ادامه داد: مردم ایران بسیار مهربان هستند و با میهمانان خارجی بسیار محترمانه برخورد می‌کنند. همچنین ایرانیان مردمی مبارزند و برای ما که در غرب زندگی می‌کنیم، در حرکات مبارزاتی و مقاومتی الگوی بسیار خوبی به حساب می‌آیند. به ‌ویژه برای ما مسلمانانی که در کشورهای غربی هستیم، ایرانیان و مبارزات آن‌ها بسیار الهام‌بخش است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات زنان در غرب و خانواده بسیار فراتر از ایران است، بیان کرد: ایران در این زمینه فعالیت‌های بسیار خوبی داشته مانند این همایش که برای ما نمونه بسیار خوبی است.

وی درباره فعالیت‌هایش در زمینه استکبارستیزی و روشنگری گفت: من استاد جامعة‌المصطفی هستم و کلاس‌هایی با عنوان زن، جامعه‌شناسی و اسلام برگزار می‌کنم که در زمینه روشنگری و اسلام‌شناسی است. در کشور اروگوئه نیز محافل و نهادهایی هستند که در زمینه زنان فعالیت دارند. در شبکه‌های مجازی نیز به روشنگری در موضوع زنان و اسلامیزه کردن جامعه می‌پردازم.

اسمیت در ادامه گفت: این کنفرانس بسیار عالی و حرکت بسیار خوبی بود تا نشان بدهیم با وجود فوبیایی که نسبت به ایران وجود دارد، چهره واقعی ایران و جایگاه زن ایرانی چیست و آن‌طور که رسانه‌های غربی منعکس می‌کنند، نیست. امیدوارم بتوانیم این مسئله را با اهداف و سیاست‌های اعلام شده در جشنواره پیش ببریم.

وی در پایان، آرزویش را به عنوان یک فعال رسانه و مبارز بیان کرد: من امید دارم زنان حاضر در این جشنواره بتوانند در گروهی مشترک، با اهدافی که در کنفرانس مطرح و ایجاد شد، کار کرده و زنان جهان را با حقوق و ارزش‌های واقعی‌شان آشنا کنند. این جشنواره آغاز راه است و نباید تنها به آن اکتفا کرد.

وظیفه سنگین خبرنگاران زن ایران

یک نویسنده لبنانی نیز در گفت‌وگو با قدس خراسان اظهار کرد: این نخستین بار نیست که به ایران سفر کرده‌ام؛ اما نخستین بار است در چنین جشنواره‌ای به عنوان یک فعال رسانه شرکت می‌کنم؛ جشنواره‌ای که به موضوعات مربوط به زنان و مسائل مرتبط با جهاد، مبارزه و مقاومت علیه استکبار توجه ویژه داشته و این موضوعات را محوریت قرار داده است. 

ملاک سلوم درخصوص آزادی زنان در ایران گفت: اگر با یک نگاه واقع‌گرایانه به وضعیت زنان در ایران نگاه کنیم، می‌بینیم زندگی آزادانه‌ای دارند و می‌توانند در فعالیت‌های مختلف شرکت کنند. زنان ایران از حقوق خود آگاه و برخوردارند. 

وی در ادامه مطرح کرد: نظرات کشورهای مختلف و مردم جهان در مورد ایران و زنان متفاوت است. آن‌هایی که به ایران آمده‌اند و وضعیت جامعه را از نزدیک دیده‌اند، می‌دانند پروپاگاندا و بسیاری از تبلیغات علیه ایران دروغ است؛ اما آن‌هایی که ایران را ندیده‌اند و تحت سلطه غرب و رسانه‌های غرب هستند، تصور می‌کنند زنان ایرانی در فشارند. 

این فعال رسانه‌ای درباره مهم‌ترین وظیفه خبرنگاران زن در ایران گفت: نقش خبرنگاران ایرانی آسان نیست. آن‌ها باید در برابر هجمه‌های رسانه‌ای و تبلیغات منفی قوی باشند تا بتوانند آنچه حقیقت دارد، به گوش جهانیان برسانند و روشنگری کنند.

خبرنگار: محدثه مودی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.