معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از اجرایی شدن بیمه زنان خانه‌دار روستایی در دولت سیزدهم خبر داد.

بیمه زنان خانه‌دار روستایی در دولت سیزدهم عملیاتی می‌شود

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بیمه زنان خانه‌دار سال‌هاست که مطرح شده، اما امسال در دولت سیزدهم بیمه زنان خانه‌دار روستایی دارای سه فرزند اجرایی می‌شود.

انسیه خزعلی درباره مسئله سنوات خدمت برای فرزندآوری دانشجویان دکتری گفت: برای موضوع عدم محاسبه سنوات مرخصی فرزندآوری دانشجویان دکتری در قانون دیده می‌شود و آنان می‌توانند بدون محدودیت مرخصی داشته باشند که اگر مواردی غیر از این بود برای رسیدگی گزارش داده شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: علاوه بر این برنامه‌ای برای تدوین مرخصی استعلاجی برای بانوان شاغل به منظور مراقبت از فرزندان در زمان بیماری آنان داریم که امید است به زودی به تصویب برسد.

خزعلی افزود: عدم هماهنگی ساعت کاری و کاهش ساعت کاری برای زنان شاغل دارای کودک زیر ۶ سال باید اجرایی شود و مواردی که اجرایی نمی‌شود بایستی گزارش داده شود تا پیگیری شود.

خزعلی با بیان این که موضوع مهدکودک در محیط‌های اداری در حال پیگیری است و به طور مستمر هر چند ماه در خصوص چگونگی مراحل انجام کار گزارش گرفته می‌شود افزود: نبود بودجه و مکان مناسب از جمله مشکلاتی بوده که دستگاه‌ها برای عدم ایجاد مهد کودک در کنار محیط‌های اداری مطرح کرده‌اند که امید است این موضوع را هم در قالب دیگری و با اصلاح قانون بتوانیم عملیاتی کنیم چرا که اجرای آن می‌تواند به فرزندآوری زنان شاغل کمک کند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مسئله بالارفتن سن ازدواج جامعه را رنج می‌دهد چرا که اکنون در بعضی مناطق سن ازدواج زنان به ۲۵ سال و در مردان به ۲۹ سال رسیده و سن فرزندآوری برای مردان به بالای ۳۰ سال و برای زنان نزدیک ۳۰ سال می‌شود که این موضوع شانس فرزندآوری آن‌ها را به شدت کاهش می‌دهد.

خزعلی افزود: برای متولدین دهه ۶۰ نیز وام‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده که چهار امتیاز برای زوجین دهه شصتی روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت درنظر گرفته شده است که باید در این خصوص تبلیغ شود و حمایت صورت گیرد تا این ازدواج‌ها پا بگیرد.

منبع: آنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.