مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: هیچ کلاس درسی در این استان بدون معلم نیست و در صورت بروز مشکلی در این خصوص نسبت به جابجایی‌ها معلمان و رفع آن در اسرع وقت اقدام خواهد شد.

خراسان شمالی کلاس درس بدون معلم ندارد

به گزارش قدس انلاین، ابوالقاسم اکبری اظهار کرد: تا هفته پیش، برخی از کلاس ها بدون معلم بود که معاون و یا مدیر مدرسه در کلاس درس حاضر شده و تدریس می کرد اما در هفته جاری این مشکل برطرف و به خانواده ها اطمینان می دهیم که هیچ کلاسی خالی از معلم نیست.

وی تصریح کرد: کمبود معلم با به کارگیری نیروهای خریدخدماتی و بازنشسته ها جبران شده است به طوری که ۷۵۰ نفر نیروی بازنشسته برای جبران کمبود معلم خدمت خود را استمرار داده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سال جاری ۲۵۵ نفر نیروی معلم پذیرفته شده در آزمون استخدامی برای تدریس در کلاس های درس حضور یافته اند همچنین ۱۹۰ نفر نیروی معلم خرید خدمات هم به امر تدریس مشغول هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰ نفر سرباز معلم و ۵۰ نفر طلبه به صورت تخصصی برای امر تدریس به کار گرفته شده اند.

اکبری تاکید کرد: با برنامه ریزی انجام شده، اکنون کلاس بدون معلم در مدارس استان وجود ندارد.

در خراسان شمالی ۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه زیر نظر ۱۹ هزار معلم تحصیل می کنند که ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی در مقطع متوسطه هستند.

۴۸ درصد دانش آموزان خراسان شمالی دختر هستند، ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی و مابقی در نقاط شهری مشغول به تحصیل هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.