مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام گفت: کتابخانه سیار قاصدک مهربانی در راستای عدالت اجتماعی، در ۷ نقطه روستایی از شهرستان ایلام راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی کتابخانه سیار در ۷ نقطه روستایی ایلام

به گزارش قدس آنلاین، سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام، در فصل بازگشایی مدارس در دبستان ( دا ) روستای چشمه کبود در ویژه برنامه نسیم مهر به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: کتابخانه سیار قاصدک مهربانی در راستای عدالت اجتماعی، در ۷ نقطه روستایی از شهرستان ایلام، با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی راه اندازی شده است و به صورت رایگان به اعضای خود کتاب امانت می دهد. 

وی افزود: خوشبختانه در روستای چشمه کبود به خوبی از کتابخانه سیار استقبال شد و اغلب اعضای این کتابخانه از کودکان و نوجوانان این روستا هستند. 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام یادآور شد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری از دیگر فعالیت‌های کتابخانه سیار قاصدک مهربانی ایلام است. خاصیت برگزاری چنین برنامه‌هایی علاوه بر ایجاد نشاط و شادی در بین کودکان و نوجوانان، خاطره خوش و ماندگاری را در ذهن آنان ثبت می کند.

برنامه نسیم مهر شامل اجرای نمایش عروسکی، نمایش طنز، اجرای موسیقی سنتی، ایستگاه نقاشی، کتیبه سازی، قرائت وصیت نامه شهید دانش آموز حیات سروری، مسابقه شعرخوانی و اهدای کتاب و جوایز به همه دانش آموزان بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.