معاون قضائی قوه قضائیه، جزئیات عفو مقام معظم رهبری به مناسبت فرارسیدن میلاد پیامبر (ص) و امام صادق (ع) را اعلام کرد.

تبدیل مجازات ۵۲ اعدامی به حبس در عفو اخیر مقام معظم رهبری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، معاون قضائی قوه قضائیه، جزئیات عفو مقام معظم رهبری به مناسبت فرارسیدن میلاد پیامبر (ص) و امام صادق (ع) را اعلام کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی معاون قضائی قوه قضائیه درباره جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضائی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی از سوی مقام معظم رهبری به مناسبت فرارسیدن میلاد پیامبر (ص) و امام صادق (ع) بیان کرد: در این مرحله ۲ هزارو ۲۸۴ نفر که پرونده آنان در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده بود، شرایط استحقاق عفو را داشتند اسامی آنان پس از تایید و ارسال ریاست قوه قضائیه به محضر مقام معظم رهبری، مورد موافقت ایشان قرار گرفت.

وی افزود: از مجموع ۲ هزارو ۲۸۴ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله هزار و ۱۷ نفر منتهی به آزادی و مختومه شدن پرونده آنان و هزارو ۲۶۷ نفر باقیمانده مشمول تخفیف مجازات شدند.

معاون قضائی قوه قضائیه ادامه داد: از مجموع افرادی که در این نوبت مشمول عفو شده‌اند، ۲ هزار و ۴ نفر پرونده آنان مربوط به دادگستری‌ها و محاکم عمومی و انقلاب، ۲۴۷ نفر مربوط به سازمان تعزیرات حکومتی و ۳۳ پرونده دیگر مربوط به سازمان قضائی نیروهای مسلح بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی گفت: ۵۲ نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند مجازات قطعی آن اعدام بود که با تخفیف مجازات آنان به حبس تغییر کرده است، ۴۱ نفر از محکومان اتباع بیگانه از کشورهای مختلف، ۱۳ نفر محکومین پرونده‌های امنیتی و ۲۳۷ نفر زن بوده‌اند.
پایان پیام /

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.