رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: علی‌رغم طرح مطالبی طی روزهای گذشته در برخی مطبوعات مبنی بر احتکار خودروهای ۲ شرکت خودروساز، همکاران ما در سازمان بازرسی طی بررسی‌هایی که انجام دادند، به این موضوع نرسیدند.

رئیس سازمان بازرسی: خودروسازان احتکار نکردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی طی سخنانی در جلسه شورای عالی قضائی اظهار کرد: علی‌رغم طرح مطالبی طی روزهای گذشته در برخی مطبوعات پیرامون احتکار خودروهای این دو شرکت خودروساز، همکاران ما در سازمان بازرسی طی بررسی‌هایی که انجام دادند به این موضوع نرسیدند.

وی افزود: شرکت ایرانخودرو در سال جاری ۲۶۷ هزار و ۶۲۰ خودرو تولید کرده که از این میزان ۲۵۴ هزار و ۸۰۳ دستگاه فاکتور (ایفای تعهد) شده و ۱۳ هزار و ۷۸۶ دستگاه نیز در سیر شماره‌گذاری هستند؛ همچنین قریب به ۱۷ هزار خودروی این شرکت هنوز به دلیل مشکلات مربوط به استاندارد یا سایر مسائل، فاکتور نشده‌اند.

رئیس سازمان بازرسی ادامه داد: شرکت سایپا نیز در سال جاری ۲۴۵ هزار و ۴۵۳ دستگاه خودرو تولید کرده که از این میزان ۲۲۶ هزار و ۶۶۲ دستگاه فاکتور (ایفای تعهد) شده و همچنان ۱۲ هزار و ۱۸۷ خودرو به دلیل عدم اخذ مجوز از سازمان استاندارد یا مشکلات محیط زیستی، شماره‌گذاری نشده‌اند.

خدائیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود در رابطه با روند واردات خودروهای نو و کارکرده به کشور گفت: با وجود آنکه مدت زیادی از تصویب قانون مربوط به واردات خودروهای کارکرده می‌گذرد، اما هنوز دستورالعمل و آیین‌نامه واردات این خودروها از سوی دولت صادر نشده و به همین دلیل، تاکنون واردات خودروی کارکرده به کشور نداشته‌ایم. انتظار ما از دولت این است که در اسرع وقت، نسبت به صدور دستورالعمل و آیین‌نامه مربوط به واردات خودروهای کارکرده، اقدامات لازم را انجام دهد.

وی همچنین با اشاره به ثبت‌نام حدود ۳۳ هزار نفر برای واردات خودروهای نو به کشور گفت: تا امروز کمتر از ۴ هزار دستگاه خودرو نو به گمرکات کشور وارد شده و از این تعداد، کمتر از دو هزار دستگاه ترخیص شده‌اند.

رئیس سازمان بازرسی با اشاره به آمار پایین خودروهای وارداتی نو به گمرکات کشور طی مدت گذشته اظهار کرد: مشکلاتی نظیر «روند اخذ مجوز استاندارد خودروها»، از جمله دلایل اصلی آمار پایین خودروهای وارداتی نو به گمرکات کشور طی مدت اخیر بوده است. 

پایان پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.