رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم کشور گفت: برای ترمیم طبیعت و جنگل‌ها تمام مراکز باید دست به دست هم داده و فورا اقدامات لازم را انجام دهند.

چرا آتش سوزی جنگل‌ها زیاد اتفاق می‌افتد؟

داریوش‌گل‌علیزاده، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم کشور اظهار کرد: آتش سوزی در طبیعت اتفاق کاملا طبیعی است که ممکن در تمام نقاط کشور اتفاق بیفتد. ابتدایی‌ترین راه برای مهار آتش سوزی خاموش کردن آتش در وهله نخست است. برای ترمیم طبیعت و جنگل‌ها تمام مراکز باید دست به دست هم داده و فورا اقدامات لازم را انجام دهند.

او گفت: به طور مثال آتش سوزی که در میانکاله اتفاق افتاد در جای جای کشورمان ممکن است به دلایل مختلفی پیش بیاید. زمانی که خشکسالی اتفاق می‌افتد و برگ‌ها شروع به خشک شدن می‌کنند و همچنین به سمت زمستان که می‌رویم درختان در خواب زمستانی فرو رفته اند، قطعا وقوع آتش سوزی برایشان صورت می گیرد. به همین دلیل باید از قبل پیش بینی های لازم صورت بگیرد.

گل‌علیزاده تصریح کرد: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور متولی این حوزه است که مشکلاتی در تامین بالگردها و هواپیما لازم برای ضد حریق فراهم کند. گاهی به دلیل صعب العبور بودن از طریق نیروی انسانی نمی‌توان براحتی اقدام کرد. همین طور جنگل‌های زاگرس و شمال کشور که این اتفاقات به وفور صورت می‌گیرد.   نیاز است که تجهیزات لازم برای حفظ جنگل‌های کشور فراهم شود.

او گفت: جنگل‌های شمالی از قدمت چند هزار ساله بر خوردار هستند که باید با ایجاد  تجهیزات لازم اقدامات به موقعی داشته باشیم. سازمان منابع طبیعی کشور باید پیگیری کند تا از وقوع حریق و مناطقی که  احتمال آتش سوزی در آن‌ها ۱۰۰ درصد است را به خوبی مهار کنند. ظرفیت ماهواره‌ای لازم را گسترش و پایش دهند تا در مواقع لزوم استفاده شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.