وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد ورزش به اهرم سیاسی بدل شود از توافق تهران و ریاض برای تکرار بازی سپاهان- الاتحاد پس از خودداری این تیم عربستانی از ورود به زمین بازی در اصفهان و حواشی پس از آن خبر داد.

بازی سپاهان الاتحاد تکرار می‌شود

قدس آنلاین: به گزارش خبرنگار ما حسین امیرعبداللهیان امروز با حضور در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هیئت وزیران در واکنش به ماجرای خودداری تیم عربستانی از ورود به زمین بازی در اصفهان، با اشاره به اینکه من  در همان زمان من و وزیر خارجه عربستان در ارتباط مستقیم با هم بودیم، اظهار داشت روابط تهران و ریاض در مسیر درست پیش می‌رود و نباید اجازه دهیم ورزش تبدیل به یک اهرم سیاسی در دست هر طرفی شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: توصیه ما به فدراسیون جهانی فوتبال هم این است که در این مرود حتما بر مبنای  فنی نظر بدهند  و بین ما و عربستان سعودی این توافق وجود دارد که بازی مذکور در زمان مرودت وافق بعدی تکرار شود.

وزیر امور خارجه  در خصوص اظهار بیم میلی آمریکایی ها برای برگشت به برجام هم  رفتار سان واشنگتن را منافقانه خواند و با اشاره به اینکه ما در مسیر دیپلماسی و مذاکره هستیم، گفت:  به محض اینکه به نقطه توافق نزدیک شویم اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی در  خصوص کندی اجرای طرح لغو روادید گردشگری با ۵۰ کشور دوست و همسایه هم با یادآوری اینکه ما هم اکنون نیز با ده‌ها کشورت وافق لغو روادید را داریم و این موضوع محدود به چین و روسیه نبوده، تصریح کرد: لیست جددی را  آقای ضرغامی وزیر گردشگری پیشنهاد و اعلام کرده اند که همکاران من در حال مذاکره با  مقامات این کشورها هستند که به صورت متقابل لغو روادید را داشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.