جانشین فرمانده انتظامی مشهد گفت: متهمی که با ترفند پیامک جعلی سامانه ثنا از یک شهروند مشهدی کلاهبرداری ۳۲۰ میلیون ریالی کرده بود، دستگیر شد.

شناسایی کلاهبردار ارسال پیامک جعلی در سامانه ثنا

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عباسعلی دهقانی اظهار کرد: در پی ارائه مرجوعه قضائی از سوی مردی جوان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش، پیگیری موضوع در دستور کارشناسان پلیس قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی مشهد افزود: در بررسی اظهارات مالباخته مشخص شد از طریق لینک جعلی پیامکی مبنی بر اینکه «علیه شما در دادسرای عمومی و انقلاب شکایت شده و جهت مشاهده متن شکواییه می توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید» بر روی لینک مربوطه کلیک کرده و اطلاعات حساب کارت بانکی‌ خود را در محل مشخص شده وارد و بعد از آن پیامک طی ۴ مرحله از حسابش یک ۳۲۰ میلیون ریال برداشت غیرمجاز به صورت خرید اینترنتی شده است.

وی گفت: با اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا در همان دقایق ابتدایی کل مبلغ کلاهبرداری شده که صرف خرید اینترنتی شده بود قبل از عملیات پولشویی بلوکه و طی عملیاتی به حساب مالباخته عودت داده شد.

دهقانی با اشاره به دستگیری متهم خاطر نشان کرد: پیامک ارسالی از سوی قوه قضائیه فاقد لینک است و چنانچه افراد پیام‌هایی تحت ابلاغ الکترونیک قضائی دریافت کردند که در آن پرداخت مبلغی، هر چند کم درخواست شده بود، بدانند پیام جعلی است.

جانشین فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به اینکه پیامک ثنا از سر شماره شخصی ارسال نمی‌شود و سرشماره Adliran تنها مرجع معتبر پیگیری است خاطرنشان کرد: افراد در صورت مشاهده اینگونه پیام‌ها آن را حذف کنند.

وی از شهروندان خواست در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.