مدیر کل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: ما تجهیز، زیبا سازی و غبار روبی نماز خانه‌های مدارس را مورد توجه قرار می‌دهیم تا دانش آموزان رغبت کافی برای حضور در نماز جماعت داشته باشند.

تجهیز و غبار روبی نمازخانه‌های مدارس برای اقامه نماز جماعت

میکائیل باقری افزود: بحث نماز و آموزش و نهادینه سازی آن در مدارس بسیار اهمیت دارد. علاوه بر وظیفه اداری وظیفه شرعی نیز در این خصوص بر گردن ماست.

وی افزود: آموزش و پرورش همه ساله با به کارگیری ائمه جماعات روحانی و غیر روحانی نهایت تلاش را می کند تا با همکاری مدیران مدارس شرایط را برای اقامه نماز دانش آموزان در مدارس فراهم کند تا دانش آموزان به صورت داوطلبانه در صفوف نماز جماعت حضور داشته باشند.

باقری در مصاحبه‌ای رادیویی تصریح کرد: سال گذشته حدود ۵۷ هزار امام جماعت روحانی در مدارس داشتیم که نماز را اقامه می‌کردند. امسال حدود دوازده هزار مدرسه امام جماعت خود را مشخص کرده‌اند. پیش بینی می‌شود این عددها تا پانزدهم مهر ماه فراتر از سال گذشته شود.

مدیر کل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: از دستگاه‌های دولتی که روحانی شاغل در مجموعه خود دارند خواسته می‌شود که حداقل یک یا دو روز در نماز جماعت نزدیک ترین مدرسه به محل کار خود، حضور پیدا کنند.

وی افزود: برنامه پرورشی فراگیر به مدارس ابلاغ شد که مدیران از کثرت کارهای پرورشی سال‌های گذشته خارج می شوند و پنج وظیفه تربیتی بر عهده آنان قرار می‌گیرد. امید آفرینی، هویت سازی، ایمان و خرد ورزی جزء مواردی است که باید به آنها توجه شود. مدیران مدارس برنامه ریزی کرده‌اند که برای توجه دانش آموزان به ایمان، نماز جماعت را پر رونق‌تر از همیشه برگزار کنند.

باقری ادامه داد: امیدواریم مدارسی که فرصت و امکان برگزاری نماز را دارند بتوانند با به کارگیری ائمه جماعات تمهیدات لازم برای اقامه نماز اول وقت را فراهم کنند. ما تجهیز، زیبا سازی و غبار روبی نماز خانه‌های مدارس را مورد توجه قرار می دهیم تا دانش آموزان رغبت کافی برای حضور در نماز جماعت داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.