۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 921547

در بحبوحه تشدید حملات ترکیه به خاک عراق پس از انفجار تروریستی آنکارا، منابع رسانه‌ای از سفر وزیر دفاع عراق به این کشور خبر دادند.

وزیر دفاع عراق به ترکیه رفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، خبرگزاری شفق نیوز اعلام کرد که ثابت محمد العباسی، وزیر دفاع عراق صبح امروز (پنج شنبه) وارد ترکیه شد.

خبرگزاری آناتولی نیز در این باره اعلام کرده است که سفر العباسی به آنکارا به دعوت یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه صورت گرفته است.

طبق این گزارش، پیش‌بینی می‌شود العباسی و گولر طی دیدار خود درباره مسائل امنیتی و دفاعی و همکاری درباره صنایع دفاعی گفت‌وگو و رایزنی کنند.

این سفر درحالی انجام شده است که ترکیه به بهانه انفجار تروریستی یکشنبه در آنکارا حملات خود به اقلیم کردستان عراق را تشدید کرده است.

روز یکشنبه رسانه‌ها از وقوع انفجاری در نزدیکی وزارت کشور ترکیه در آنکارا خبر دادند. وزیر کشور ترکیه در پی این حمله گفت که یک حمله «تروریستی» در نزدیکی ساختمان این وزارتخانه در مرکز آنکارا رخ داده و دو مهاجم قصد داشتند مجاور مقر پلیس و در نزدیکی پارلمان آنکارا، بمب‌گذاری کنند.

به گفته وزیر کشور ترکیه، این دو تروریست سوار بر خودرو مقابل اداره کل امنیت وزارت کشور ترکیه انفجاری را انجام دادند و یکی از تروریست‌ها خود را منفجر کرد؛ اما دومی خنثی شد. در جریان این انفجار و درگیری با تروریست‌ها، دو مامور پلیس ترکیه جراحت سطحی برداشتند.

در پی این حمله یک منبع دولت ترکیه از احتمال تشدید عملیات‌ آنکارا در خاک سوریه و عراق درپی انفجار تروریستی یکشنبه خبر داد.

در همین راستا، منابع عراقی چهارشنبه شب از حمله هوایی ارتش ترکیه به چند نقطه در استان‌های سلیمانیه و اربیل واقع در اقلیم کردستان عراق خبر دادند.

ترکیه هر از گاهی مناطق مختلف شمال عراق را به بهانه مبارزه با عناصر پ.ک.ک هدف حملات خود قرار می‌دهد. بغداد این حملات را مصداق «نقض حاکمیت و تمامیت ارضی عراق» دانسته و بارها خواستار توقف حملات ترکیه شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.