وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دیدار با دبیرکل گروه ۸ کشور اسلامی از آمادگی ایران برای برگزاری اجلاس این گروه در اردبیل خبر داد.

ضرغامی: آماده برگزاری اجلاس D۸ در اردبیل هستیم

به گزارش قدس انلاین به نقل از خبرگزاری فارس، سید عزت‌الله ضرغامی امروز ۱۳ مهرماه ۱۴۰۲ در حاشیه نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو که با حضور ویژه دبیرکل گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه «دی‌هشت» برگزار می‌شد، ضمن دیدار با دبیرکل این گروه، گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه روابط گردشگری آماده برگزاری اجلاس «دی‌هشت» در اردبیل است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: از حضور دبیرکل سازمان «دی‌هشت» در نشست وزرای گردشگری اکو تشکر می‌کنم و درباره پیشنهادهای دی هشت مانند برگزاری نشست اقتصادی در ایران نظر ما مثبت است و رایزنی‌هایی با وزارت خارجه داریم که نتیجه را به این سازمان اعلام خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: ما از «دی‌هشت» می‌خواهیم که برای تسهیل گردشگری بین کشورهای عضو و برطرف کردن برخی موانع تلاش کنند چرا که گردشگری می‌تواند بسیاری از مشکلات دیپلماتیک بین کشورها را رفع کند.

ضرغامی ادامه داد: ما امروز مرزهای گردشگری ایران را به روی کشورهای همسایه باز کرده‌ایم و انتظار داریم که کشورهای دیگر در حوزه لغو روادید اقدامات جدی انجام دهند که روابط دو طرفه ایجاد شود.

وزیر میراث‌فرهنگی تصریح کرد: کشورهای عضو دی هشت و اکو چه مستقیم و چه غیر مستقیم اشتراکات خوبی با هم دارند و مطمئنا می‌توان از این فرصت استفاده کرد و همچنین معرفی ظرفیت‌های کشورهای دی هشت و اکو در کشورهای متقابل یکی از مهم‌ترین اتفاقات است و باید کشورهای عضو از این ظرفیت‌ها مطلع باشند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.