یک اندیشکده دولتی کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد که کره شمالی ممکن است ماهواره جاسوسی نظامی خود را تا اواخر ماه جاری میلادی پس از دو پرتاب ناموفق قبلی، مجددا به فضا پرتاب کند.

کره شمالی احتمالا یک ماهواره جاسوسی نظامی پرتاب می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از یونهاپ، اندیشکده اتحاد ملی کره در سئول مدعی شده‌ است که کره شمالی تصمیم دارد در رویدادهای سیاسی و دیپلماتیک کلیدی جدیدی مشارکت داشته باشد.

بر اساس این گزارش، این اندیشکده پیش بینی کرده‌ که کره شمالی به مناسبت هفتاد و هشتمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کارگر این کشور و حضور در مجمع بین المللی ابتکار کمربند و جاده در اواخر این ماه به میزبانی چین، این ماهواره را پرتاب کند.

بر اساس این گزارش، کره شمالی ۱۰ اکتبر (۱۸ مهرماه) را به عنوان هفتاد و هشتمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کارگر خود جشن خواهد گرفت.

انتظار می رود که «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین نیز با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود در حاشیه نشست کمربند و جاده دیدار کند.

دوم شهریور ماه سال جاری، کره شمالی اعلام کرد که پرتاب ماهواره شناسایی نظامی این کشور به فضا با شکست مواجه شده‌ است.

در همین حال، خبرگزاری مرکزی کره شمالی به نقل از مقامات پیونگ ‌یانگ گزارش داد که تلاش این کشور برای ارسال ماهواره شناسایی نظامی به فضا با شکست مواجه شده‌ است.

خبرگزاری کره شمالی درباره این پرتاب افزود که پروازهای مرحله اول و دوم ماهواره شناسایی نظامی «مالیگیونگ- ۱» عادی بود، اما مرحله سوم به دلیل خطا در سیستم انفجار اضطراری شکست خورد.

ارتش کره جنوبی نیز اعلام کرد که پرتاب ماهواره فضایی را ردیابی کرده و به این نتیجه رسیده که این پرواز شکست خورده است.

پیونگ‌ یانگ اعلام کرد که سومین تلاش خود برای پرتاب ماهواره شناسایی نظامی به فضا را در ماه اکتبر امسال انجام خواهد داد. پیش‌تر دولت ژاپن اعلام کرده‌ بود که کره شمالی احتمالا یک موشک بالستیک شلیک کرده‌است.

به گزارش قدس آنلاین، پیونگ یانگ اولین ماهواره شناسایی نظامی خود با نام «مالیگیونگ-۱» را که روی یک موشک نوع جدید به نام «چولیما-۱» نصب شده‌ بود، در ۳۱ مه (۱۰ خرداد) پرتاب کرد، اما به گفته رسانه‌های دولتی کره شمالی، موشک چولیما-۱ پس از آغاز به کار غیرعادی موتور مرحله دوم خود، در دریای زرد سقوط کرد.

ارتش کره جنوبی در ماه ژوئیه ۲۰۲۳ پس از یافتن لاشه این ماهواره در آب‌های دریای زرد اعلام کرد که ماهواره شناسایی کره شمالی هیچ فایده نظامی نداشته‌ است.

به گفته منابع خبری کره جنوبی، این پرتاب ممکن است تلاش دیگری از سوی کره شمالی برای قراردادن یک ماهواره شناسایی در مدار زمین باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.