سفیر قرقیزستان در ایران گفت: برای ارتباطات و تعاملات مناسب بین اردبیل و کشور قرقیزستان، پیشنهاد می‌شود که یک برنامه راهبردی جامع تدوین شود.

سفیر قرقیزستان در ایران: برنامه راهبردی برای استفاده از ظرفیت استان اردبیل تدوین شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، تورداکن سیدیکف در نشست با استاندار اردبیل که در حاشیه همایش وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو در اردبیل برگزار شد اظهار کرد: از ظرفیت‌های موجود گردشگری اردبیل بسیار شگفت زده هستم و از کلیه مسؤولان استان اردبیل در برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳ که به نحو کاملا مطلوب و سطح بالا برگزار شد، تشکر می‌کنم.

وی افزود: از تعاملات گسترده اردبیل با قرقیزستان استقبال می‌شود و قطعا اقدامات لازم در کشور قرقیزستان در دستور کار خواهد بود و یکی دیگر از ظرفیت‌های استان اردبیل، استخراج با کیفیت آب معدنی است که درخواست داریم فعالان این حوزه در اردبیل، باتوجه به ظرفیت آب معدنی قرقیزستان، در کشورمان فعال شوند.

سیدیکف ادامه داد: باتوجه به ظرفیت بسیار ویژه نساجی اردبیل که در سطح کشور ایران بسیار مهم است، فعالان حوزه نساجی اردبیل با حضور در قرقیزستان از تجارت خود در اختیار فعالان نساجی کشور قرقیزستان قرار دهند.

سفیر قرقیزستان در ایران: برنامه راهبردی برای استفاده از ظرفیت استان اردبیل تدوین شود

استاندار اردبیل: تعاملات اقتصادی و کشاورزی بین اردبیل و قرقیزستان پیگیری می‌شود

سید حامد عاملی، نیز در این نشست گفت: باتوجه استقبال سفیر قرقیزستان و ظرفیت‌های موجود استان اردبیل در حوزه‌های مختلف، تعاملات و همکاری‌های اقتصادی، کشاورزی، گردشگری و صنعتی بین اردبیل و قرقیزستان پیگیری خواهد شد.

وی افزود: از طرف کشور قرقیزستان یک هیات جهت بررسی و آغاز تعاملات بین اردبیل معرفی شود و در استان اردبیل میزبان این هیات خواهیم بود.

استاندار اردبیل گفت: اتاق بازرگانی اردبیل آمادگی برقراری ارتباط بین تجار و بازرگانان اردبیل و کشور قرقیزستان است و از برقراری ارتباطات در سطح‌های مختلف استقبال می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.