ایوب آقاخانی در جدیدترین کارش در سریال بازپرس در نقش «ایوب امانی» به کارگردانی احمد معظمی که از شبکه یک سیما پخش شد، به ایفای نقش پرداخت.

ایوب آقاخانی، بازیگر سریال «بازپرس»: همکاری با احمد معظمی برایم لذت بخش بود

بهترین نقش آفرینی منفی را در سریال بازپرس داشتم

ایوب آقاخانی، بازیگر و کارگردان علت حضور خود در سریال بازپرس را خوش فکری و تجربه کارگردان این سریال دانست و ادامه داد: احمد معظمی من را دعوت به ایفای نقش در سریال بازپرس کرد و به من گفت امیدوارم پیشنهاد همکاری را بپذیری زیرا بار سومی هست که تلاش دارم تو را در میان بازیگران قرار دهم و من با انگیزه این موضوع که او جوان بسیار قبراقی است جواب مثبت به دعوتش دادم و از همکاری با او لذت بردم. بعد از خواندن کامل فیلم نامه، متوجه شدم با کار متفاوتی مواجهیم که در قواره تلویزیون کمی کم سابقه،کم نظیر و دارای جسارت به روز و متوجه شرایط امروز جامعه مخاطبان است. با تمام سختی‌هایی که این کار برایم داشت اما به لطف خدا بهترین نقش‌آفرینی مابین نقش‌های منفی کارنامه خود را در بازپرس رقم زدم.

سریال بازپرس وظیفه خودش را درست ادا کرد

وی در ادامه با اشاره اینکه خوشبختانه این سریال با حفظ کیفیت استاندارد در کلیه جهاد توانست ارزش ‌های واقعی خودش را حتی بهتر از آن چیزی که در فیلم‌نامه بود، به مخاطب ارائه کند و وظیفه خودش را به عنوان یک سریال تلویزیونی درست ادا کند، گفت: از بزرگترین دستاوردهای این سریال، آشتی دادن مخاطبان منتقد تلویزیون با رسانه ملی بود.

این بازیگر با بیان اینکه ایوب امانی شخصیتی بود که ما به ازای مستند و واقعی داشت و همین مساله بازیگر را دچار چالش می‌کرد، اظهار کرد: بازیگر در این شرایط از یک سو می خواهد تعریف برآمده از فیلم نامه و جهان حوادث اثر را به مخاطب ارائه کند و از سویی دیگر با شخصیتی مستند مواجه است که چه بسا همان شخصیت با ابعادش جوابگوی نیازهای دراماتیک نباشد. شخصیت به استناد شواهد تاریخی و حقوقی، شخصیتی منفی در درام ما محسوب می‌شد. به اعتقاد من هیچکس در جهان، منفی از بطن مادرزادی نیست و همگی محصول علت و معلول‌هایی هستند و ترجیح من بر این بود، زمانی که این نقش را بازی می کنم متوجه ظرایف آن هم باشم.

وی با اشاره به اینکه کاراکتر منفی زمانی ماندگار می شود که مخاطب لمس کند، گفت: ایفای چنین نقشی برای یک شخصیت بسیار کار دشواری است و ایوب امانی من را دعوت به چنین چالش پیچیده‌ایی کرد. زمانی که متن را خواندم فهمیدم که اگر تیم کار خود را به درستی انجام دهد، بوی خوشی از آتیه‌ی این نقش و سریال بلند می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.