مدیرعامل مک‌لارن اتوموتیو، تولیدکننده خودروهای اسپرت بریتانیایی اظهار کرد که تا چندین سال دیگر سوپراسپرت‌های تمام برقی ارائه نخواهند شد زیرا توسعه فناوری مناسب برای سبک‌تر کردن باتری‌ها زمان می‌برد.

ابرخودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ به بازار نمی‌رسند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، مایکل لیترز، در مصاحبه اخیر خود به راهبرد الکتریکی‌سازی این خودروساز پرداخت و اعلام کرد که توسعه ابرخودروهای تمام الکتریکی هنوز چند سالی باقی مانده است.

مک لارن به دلیل رویکرد محتاطانه‌اش در مورد وسایل نقلیه الکتریکی  شناخته می‌شود و لایترز بر چالش اصلی ساخت باتری‌های سبک‌تر با حفظ برد کافی تأکید می‌کند.

لیترز در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ گفت: وزن بسیار مهم است و همچنین به بُرد مناسب نیاز دارید. من انتظار ندارم که این فناوری تا قبل از پایان دهه برای ابرخودروهای واقعی آماده شود.

لایترز از نمایشگاه جدید مک لارن در دبی گفت که این خودروساز نمی‌خواهد خودروی سنگینی داشته باشد زیرا وزن برای این برند بسیار مهم است. او افزود: ما نمی‌خواهیم یک خودروی برقی بسازیم که دو تن وزن دارد و سپس ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد. وزن باید به سطح مدل‌های امروزی در محدوده ۱۵۰۰ کیلوگرم کاهش یابد.

با این حال، خودروسازان در سراسر جهان به سرعت به سمت خودروهای برقی و بدون آلایندگی حرکت می‌کنند. لیترز گفت که او با ایده یک وسیله نقلیه کاربردی اسپرت موافق است و مک لارن بر روی خودروهای هیبریدی متمرکز شده است زیرا موتورهای احتراق داخلی به روزتر می شوند.

فروش جهانی مک لارن در نیمه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد رشد داشته و به ۱۲۹۲ دستگاه رسیده است و بیشترین تقاضا در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، لیترز عنوان کرد که خاورمیانه حدود ۲ درصد از حجم فروش شرکت در سراسر جهان را به خود اختصاص می‌دهد اما این منطقه  پتانسیل بزرگ و پایگاه مشتری بزرگی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.